Mental breakdown

Kom nyss på att jag glömde (GLÖMDE!) se Desperate Housewives igår, och jag fick på riktigt hjärtklappning och en smärre ångestattack.

Nu har jag dock kollat TV-tablån på kanal 5's hemsida och till min oerhörda lättnad sett att det går i repris på söndag kvart över tre, men ändå. Man glömmer inte Desperate Housewives, det är ungefär som om jag skulle glömma att hämta mina barn på dagis och komma på det dagen efter.

Eventuellt behöver jag som sagt fler kompisar som bor nära. Eller så behöver jag helt enkelt sommarlov.

Ja, sommarlov måste det vara, för egentligen är jag ju alldeles perfekt nöjd med de vänner jag har trots att alla bor mer eller mindre långt bort. Hey, vem orkar umgås med folk på vardagkvällar, liksom?

Vad gäller sommarlovet så är det just around the corner. På stora whiteboardtavlan i arbetsrummet skriver vi upp aktuella veckor, det får plats med åtta åt gången som vi ändrar eftersom. Just nu är det sista veckan på ena sidan, och sedan två veckor på den andra plus måndag och tisdag vecka 24. Visserligen är dessa veckor alldeles fullproppade med diverse aktiviteter såsom Stockholmsresa, konserter av Estetiska programmet och dansträning inför balen för niorna, men ändå! Slutet är nära.

Vi jobbar onsdag, torsdag och fredag vecka 24 också plus några dagar veckan efter, men det gills nästan inte som jobb eftersom det är så softa saker som skrivbordsrensning och pyttelite höstterminsplanering.

Sedan är jag ledig hela långa sommaren. Eftersom jag är hemma med en 2-åring och en 5-åring kommer jag att ta det lugnt hela tiden och verkligen vila upp mig.

(Hahaha. Ja, eller hur, liksom...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0