Semesterdag

Att åka till mormor (Alltså min mamma) i Borlänge känns som att åka på semester. Mysigt värre. Hon gick dessutom upp med barnen imorse så att jag och Jonas fick sovmorgon till halv nio.

Sedan drack vi kaffe och åt frukost och gjorde upp planer för dagen medan barnen lekte loss. Det blev:
  • Åka till morfar (Alltså min pappa) och hämta nyckel till farmors gamla lägenhet för jag skulle hämta två fina, gamla vaser jag glömde igår.
(Farmor: Vill du ha någon vas?
Jag: Ja, åh vad fina. Jag samlar på vaser
Farmor: Gör du?
Jag: Ja...Fast jag har bara en än så länge

Då kanske det inte räknas som en samling...?)
  • Fast en konstig lampa lyste på instrumentbrädan, så det blev en tur till en bensinmack istället.
  • Jula- affären där vi köpte gräsklippare och en massa andra saker.
  • Lunch på McDonald's. Uteservering, solsken och lekplats. Lovely.
  • En tur på Kupolen och några affärer.
  • Förbi vid mamma och hämtade våra saker.
  • Kaffe och glass hos min lillebror och hans familj, inklusive lilla brorsbarnet Simon.
Sedan tog vi bilen och körde de två timmarna hem.

Bra trick: Att låta det stora barnet och pappan byta plats. Stora barnet nöjt i framsätet, inget bråk i baksätet samt en pappa som sjunger och busar för att inte det lilla barnet ska råka sova middag kl fem på eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Låter som en dag i paradiset i mina öron!

2008-05-11 @ 20:54:34
URL: http://grancanariamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0