Sista ordet vinner

Tjafsade med Jonas igår kväll om vårt vanligaste, nämligen saker som ska ligga där de ska vs. saker som ligger i en röra överallt. Om vi kom fram till något? Nja, vi har ju bråkat om samma sak i nio års tid så anyday now.

Min teori: Alltså, det behöver ju inte vara kliniskt rent i ett hus, men det ska vara hyfsat fräscht och ordningsamt, saker ska ligga där de ska och ren tvätt ska in i garderoberna. Har både varit hos folk som har det så fint och välstädat att man knappt känner sig välkommen för att en soffkudde kan hamna fel, och hos folk med smutsiga golv och bananflugor och gamla pizzakartonger i köket. Dock håller jag fast vid mitt minimikrav: Så jäkla svårt kan det väl inte vara att lägga saker där de ska vara?! Handlar ju bara om lite planering och strategiskt rensande.

Dock tror jag att jag i slutet vann.

Jag: Ja, men som i hallen. Barnen kan faktiskt lägga i sina skor själva i byrålådan, men nu är det så fullt där att de inte får i dem. Jag rensade ju ut alla vinterskor förut och ställde dem i hallen för att de skulle ut i garaget, men så la du tillbaka dem
Jonas: Ja, men hur skulle jag kunna veta att de inte skulle vara där?!
Jag: Kanske för att det inte längre är vinter ute?!
Jonas: ------------------

HA!

Kommentarer
Postat av: Erik M (Vän av oordning)

En gång på nittiotalet kom det snö i juni. Jonas har såklart rätt! :-P

2008-05-08 @ 10:27:57
Postat av: Johan (som bodde med Marcus D i UA)

Solklar vinst för Jonas! Han la ju tillbaka sakerna där de skulle vara (så gott han visste). Sorry... :)

2008-05-08 @ 12:44:34
URL: http://goingtoparis.net
Postat av: Maria

Erik och Johan: Hahaha, well, med er på sin sida så leder han med 3-1. Damn. =)

2008-05-08 @ 19:32:19
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0