The betyg och bedömningsdag

Jodå. Rätt intressant dag ändå. Att nätverka (Fränt ord) är faktiskt hur bra som helst, plus att man alltid får något bra, lärorikt eller tänkvärt med sig. Dessutom var det en dam från Myndigheten för skolutveckling där och föreläste, som hade en hel del vettigt att säga.

Men. Återigen.

Om vissa lärare sitter och ger orättvisa betyg, inte har betygskriterierna klart för sig eller struntar i att berätta för eleverna vad de ska klara för att uppnå målen, så gör de ju inte det MER för att vi är ett gäng som är "bedömningspiloter" (Som vi kallas). Snarare tvärtom. "Äsch, vad är det här för trams, jag kör mitt race".

Roligast på föreläsningen:
"Det blir en stor konferens i Stockholm nästa år, och eventuellt kommer ni bedömningspiloter att få vara med"

Här vaknade jag till efter att ha suttit och ritat blommor och solar i mitt block (Jag brukar göra det. Tics. Betyder dock inte att jag inte lyssnar). Va?! Stockholm?! Bedömningskonferens?!

HA! Jan Björklund, be aware. Visst kan ni väl se mig framför er, framföra mina knivskarpa och intelligenta skolanalyser till Skolverkets folk och andra berörda. "Men guuuuuuud", kommer de att tycka. "Varför har vi inte anställt den här människa förut för?"

Så får jag ett extrajobb som konsult och tjänar 50 000 kronor i månaden och live happily ever after. Jo, så kommer det antagligen att bli. Nu ska jag gå och natta barn och fundera ut vad jag ska göra för alla pengar jag kommer att tjäna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0