The problemfixer

Dagens i-landsproblem: Luggen börjar bli så lång att jag får huvudvärk om dagarna för att den går för långt ner över ögonen.

Fortfarande så är det bra att min frisör bor i Uppsala så att jag aldrig hinner klippa håret, jag sparar pengar OCH får långt och fint hår. Fast för lång lugg är inte så fint. Dessutom är jag så kass på ögonmått att jag bara förstör den om jag skulle få för mig att klippa den själv.

Så imorgon efter jobbet tar jag tåget en sväng till Uppsala och klipper luggen hos min frisör (gratis) och går i affärer (Eh...not so gratis).

Men vad tusan. Pengar har ju aldrig varit något problem, som vi brukar säga.

(Sorry. Uttjatat, jag vet. Men det är verkligen så jäkla kul. Som Malin i Norrtälje när hon skulle betala garderoben. "Det blir 20 kronor". "Varsågod. Ja, du vet, pengar har ju aldrig varit något problem!"

Hahaha.

Ska säga det imorgon om jag lyckas handla någon billig liten H&M- topp för typ 79 kronor. "Vad sa du? 79 kronor? Ja men det är lugnt, serru, pengar har ju aldrig varit något problem!)

Eller nä. Nu tar jag "En blogg är ju egentligen bara ett sätt att prata med sig själv" till nya höjder. (Bottnar?) Nu sitter jag och skämtar med mig själv också, och fnissar lite i min ensamhet. Have it come to this, liksom?!

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Miss C

gillar din blogg.. pengar är ju bara ett problem om man inte har några..
xx

2008-05-28 @ 00:22:07
URL: http://theextravagantexpatriate.blogg.se
Postat av: Natalie B

Du får väl lära dig klippa luggen själv? hade jag iof aldrig vågat :)

2008-05-28 @ 00:23:34
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0