Vardagslyx vs. vardagsalkis

Från en av mina favoitbloggare, roliga Anna Hibbs:

Sitter på Anglais med ett glas vin. Själv. Vardagslyx eller vardagsalkoholism? It´s a fine line.

Jo, det kan man väl hålla med om. Innan middagen idag funderade jag på att ta ett glas vin till maten, bara för att tisdagslyxa. Fast jag besinnade mig rätt snabbt. Vin på en tisdag, vad är det för alkoholistfasoner liksom.

Vad säger ni, är jag svenskt präktighetstråkig eller bara alldeles fullständigt normal och oalkad?

Röstningen börjar nu och slutar klockan elva. Då går jag och lägger mig, och det skulle vara kul att veta hur pass tråkig (alternativ a) eller vettig (alternativ b) jag är.

Själv röstar jag på b.


Kommentarer
Postat av: Mli

På A svarar jag B och...Nä, varför festa till det på samma dagar som alla andra jämt? Ett glas mitt i veckan är toppen att unna sig ibland och lite mysigt. Själv tog jag ett glas rött i badet i söndags. Uuuunderbart! Man är vettig om man bara gör det ibland och tråkig om man aldrig gör det.

2008-05-20 @ 20:05:24
URL: http://LenaEmelieMarie.blogg.se
Postat av: nicole

Ja jo, jag var rädd ett tag att jag inte skulle behålla mitt G faktiskt. Men det gör jag och det känns himla skönt. Jag är duktig på mycket i skolan men matte är helt enkelt inte min grej. Ha det så bra! Kram

2008-05-20 @ 20:26:09
URL: http://nicolesandin.blogg.se
Postat av: Camilla

Ett glas rött om dan är ju bra för hjärtat...
Vardagslyx är den bästa lyxen tycker jag!!
Kram

2008-05-20 @ 20:44:48
Postat av: Anna

Självklart ska du unna dig ett glas vin en vardag. Självklart.

2008-05-20 @ 22:46:06
URL: http://www.tv3.se/days

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0