A little bit countdown

En vecka kvar, sedan har min klass prao och jag har en vecka med mycket färre lektioner. Sedan tre veckor till.

Sedan jullov.


Ja, jäklar.

Har inte den här hösten gått helt sjukt fort?!

Lapp från Stellas skola:
Inbjudan till julfest där föräldrar frågas om de vill städa, baka lussekatter eller baka knäck. Gissa hur mycket jag vill kryssa i det sista samtidigt som jag med arg handstil vill byta ut baka mot köpa. Alternativt fråga om man är TVUNGEN att baka för att vara med?

Men det gör jag inte. Är ju rätt ny i den här skolförälder- businessen så jag ligger lågt.

Men what's with the baka? Femtiotalshemmafru- önskan? Säkert alternativ för att "Skolan ska vara gratis"? Eller?

Kommentarer
Postat av: Jaana

Ja visst har hösten gått fort! :D Var ska du praoa? :)

2008-11-16 @ 23:48:28
URL: http://jaanas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Har också countdown...

2008-11-16 @ 23:49:11
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Jag har stängt min blogg tillfälligt! Fast det är nog bara nån enstaka som märkt det. Ska troligen börja en ny med annan inriktning... ;)Let you know!



Kan ju vara en ekonomisk fråga från skolans sida, det kanske är billigare att koka knäck än köpa? Fast vete fan ärligt talat, grädde o sirap e ju inte gratis! Jag tycker att du ska köpa en stor burk pepparkakor, mycket nyttigare än knäck! Och godare! Kram C

2008-11-17 @ 11:18:24
Postat av: mollya

Ja, hösten har verkligen gått gaaaaalet fort. Nästa vecka är det exakt två månader kvar till bebisen är tänkt att titta ut. GAAAAA! Var tog de andra sju månaderna vägen?



Jag tycker du ska göra en egen ruta på lappen för frukt. För ett hälsosammare alternativ. Bara för att ;)

2008-11-17 @ 15:44:49
Postat av: Kråkan

Hur svårt är det att baka tillsammans med barnen på en skala 1-10.

Ett par katter kan väl vara kul att göra med barnen.

Det gör jag alltid tillsammans med mina barn till 1:A advent, dom gillar att vi gör det ihop.

2008-11-17 @ 23:07:00
Postat av: Maria G

Tycker att var o en gör som man själv vill, vill man baka med barnen så gör man det, vill man inte så gör man det inte. Svårare än så är det ju inte.

Vad är det som säger att man är en bra mamma för att man bakar med barnen?? Men samma sak gäller det motsatta, vad säger att man är en bra mamma för att man är duktig på matematik??

Tycker ni har konstigt resonemang.. En blandning och en sund inställning är väl bättre?? Jag är inte världens hejare på matte, men inte heller på att baka men inte anser jag att jag är en sämre mor för det. Finns ju lite mer än så som livet går ut på.

Gör det du är bra på och var lycklig och låt andra som gillar andra saker vara lyckliga för det.. Vad är det som säger att det ena eller andra är bättre?? det är väl ändå upp till var och en..

Har man inget annat att bekymra sig om i er lilla by?

2008-11-20 @ 10:26:56
Postat av: Maria

Maria G: Ja, var det inte PRECIS det jag skrev i mitt inlägg lite längre upp?! Att jag tycker som du?!



"Gör det du är bra på och var lycklig och låt andra som gillar andra saker vara lyckliga för det" skrev du, ungefär det samma skrev jag fast i andra ord. Visst kan du läsa?!



Och well, var ju inte riktigt jag som bekymrade mig först...=)Håller med dig fullständigt, Maria G, att alla ska få vara precis som de vill!

2008-11-20 @ 18:12:59
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Maria G

Visst kan du läsa???

Daa...

Uppenbarligen inte då.. Hade ju inte en 5:a i svenska BARA en 4:a och det är ju inte så bra..

Tydligen så ska man vara nedlåtande om man är lärare.. Verkar ju faktiskt vara ett kriterie för att få bli lärare, inte konstigt att många inte vill vara i skolan. Tycker inte jag var otrevlig mot dig i min kommentar, men genast hugger du och undrar om jag är läskunnig!! Ja, jag är inte analfabet i alla fall men inte heller lärare, men jag tycker inte att jag är mindre värd för det. Har faktiskt gått i högskola jag också och arbetar med människor och i mitt yrke så har man ett humanistiskt synsätt, vilket man borde ha i skolan också.

2008-11-20 @ 22:27:51
Postat av: Maria

Maria G: Men sluta!! Vad taskig du är. Jag skrev ju att jag håller med dig. Och en smiley.



Och bunta inte ihop mig med "skolan", jag är en enda person och inte ansvarig vad andra gör. Nedlåtande är det sista jag är, inte privat och ABSOLUT inte i mitt jobb.



Och ta inte min blogg så seriöst. Rätt mycket skriver jag som skämt.



Men som sagt. Jag håller ju med dig om att man inte ska klanka ner på andra, så varför är du arg?!



Kram och god natt!

2008-11-20 @ 23:18:29
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo vi börjar förstå att det är mycket sanning med modifikation i din blogg, att verkligheten ser helt annorlunda ut. Kan vara skönt att leva i en fantasibubbla ibland:)

2008-11-24 @ 16:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0