Bildbevis på att jag fixat adventspynt

Good enough städning för en dag: Putsa fönster, damma ungefär hälften som behövdes dammas, ta fram julsaker från garaget, plocka leksaker. Har dessutom hunnit med en sväng till Konsum, kom på att jag förra året slängde två julstjärnor som var trasiga så det fattades i köket och i vårt sovrum.

Eller så ligger de i en annan kartong, jag orkar aldrig komma ihåg var jag lagt saker i garaget. Den dagen jag dör kommer jag att ha lagt ut ungefär en miljon kronor på adventsstjärnor/ ljusstakar/ glödlampor. Och då tycker jag inte ens att de jag köpt är speciellt snygga.

Den vita i köket kostade 69 kronor, känns som att den duger så länge. Nästa år har jag ändå säkert slarvat bort den och blivit tvungen att köpa en ny.

Dock är mina tomtar samma år efter år, och röda huset i köksfönstret (Går att ställa ett värmeljus i så att det lyser i fönstrena) är från när jag var liten. Känns bra att slit- och- släng mentaliteten bara utgör några procent av det totala julfixet.









Sista bilden är från Stellas rum. Nu när jag tänker efter så tror jag ta mig tusan lilla julgranen i fönstret är från när jag var liten också. Niklas hade en likadan.

Rätt ful, men Stella är överlycklig över sin minigran. Och den matchar ju stjärnan, det gör den.

I morgon ska jag dammsuga nedervåningen och damma resten, sen låtsas jag att jag har adventstädat färdigt.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Skitasnyggt!!! Gillar särskilt "ståstjärnan" i ert sovrum!

2008-11-30 @ 20:12:14
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mysigt!

Kram på er =)

2008-12-01 @ 11:29:39
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0