Ensam mamma söker- strategi

Jag vet inte vad hon heter, men den där mamman i "Ensam mamma söker" som har opererat brösten och som pratar ut i alla tidningar var i alla fall med i Klick- bilagan tillsammans med resten av mammorna där de fick berätta hur de ville bli förförda.

Bröstmamman: "Jo, och sen vill jag ju verkligen TA HAND om min man. Laga matlådor och fixa och så, ja, jag brukar faktiskt till och med bre hans frukostmackor.

Eh? Bre killens mackor? Finns det tjejer som gör sånt?

Tja, varför inte. Bekvämt för killen. Sen att tjejen kommer gråtande om tio år och undrar varför de lever så ojämställt och varför aldrig HAN går upp med barnen, städar eller lagar mat, det är väl en annan sak...

Roligast var dock att bröstmamman i nästa mening upprört berättade om en dejt som gått och lagt sig på soffan efter middagen och låtit henne ta hand om disken. Well, om hon marknadsför sig själv som Hon som brer dina frukostmackor så är det väl klart att killen lägger sig och softar efter maten och låter henne fixa köket. Hade jag också gjort.

Jonas (När vi sitter och läser): Strö rosenblad i sängen. Vad hade du sagt om jag gjort det?
Jag: Hahaha, först hade jag skrattat ihjäl mig, och sen hade jag sagt att "Hoppas du dammsuger sen"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Rosenblad i sängen och levande ljus o lite "bubbel" och bra musik skulle ju vara jätte mysigt nån gång kanske vid ett frieri, det skulle absolute inte skratta åt, tänk hur han som fixat det skulle känna sig.

Man ska vara romantisk ibland inte för ofta.

2008-11-02 @ 21:40:58
Postat av: Maria

Anonym: Lovar att Jonas inte menade allvar att han skulle fixa rosenblad...

Vi är romantiska utan rosenblad och bredda mackor =)

2008-11-02 @ 21:59:12
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Honung

Romantiken flödar! :) Jag skulle reagera precis likadant som du. Det räcker med diamanter för sjutton. Eller whitesnakebiljetter!

2008-11-02 @ 23:30:45
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ja, jag tyckte förra omgången av "mamma-söker-programmen" var så patetiska så jag hoppar över de programmen...men det kan ju iof vara kul att kolla någon gång ;)

2008-11-03 @ 00:03:39
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Lina

Jag är fruktansvärt anti rosenblad... det må SE romantiskt ut, men är det särskilt roligt efteråt? :D



Och visst, att laga mat åt någon är ju fint och gulligt - men att bre någons mackor? Aldrig! Vem vill vara sin killes morsa?!

2008-11-03 @ 07:12:04
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fredrik brer alltid mina frukostmackor på helgerna!

Kram

2008-11-04 @ 10:35:19
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0