Klara, färdiga, gå

Bråda dagar, dessa.

Imorgon ska jag ha lektioner hela dagen (Har typ tio minuters rast förutom en halvtimme lunch) och sedan ha utvecklingssamtal mellan halv tre och halv nio.

På torsdag har jag ytterligare två, sedan hem och ge barnen lite middag och efter det Halloween/ Maskeradfest på Stellas skola. Kommer hem runt klockan åtta då med. Fredagen firar jag med sista utvecklingssamtalet (Yes yes yes!) och lite städning och fixning till Leos kalas på lördag.

Lördag morgon: Åka till gymnasieskolan och pricka av mina elever som är där på obligatoriskt öppet hus och sedan hem och städa, baka, fixa.

Sedan kalas.

Efter det middag med dagisbästisfamiljen då jag ska dricka ett jääääävligt stort glas vin (OK, lagom stort. Vill ju inte framstå som värsta alkot) och consider myself done with the week.

Ska nog gå bra, det här.

Nu ska jag tillbringa närmaste halvtimmen med att läsa igenom morgondagens utvecklingssamtals- elevers omdömen, och sedan gå och sova och försöka bli utvilad inför de närmaste dagarna.

Puss och god natt!

(PS. Kommer ni ihåg Katerina Janouch Generation Gnällapa- krönika som jag skrev för några veckor sedan? Ville bara betona att detta inlägg inte är ett Generation Gnällapa- inlägg, utan mer ett...Tja, mentalt förberedande? Egentligen tycker jag att utvecklingssamtal är rätt trivsamma. Och skolfester och 3- årskalas med, för den delen. Tro inget annat.

Ja, just det, så måste vi fixa ett par skridskor till Stella till torsdag också, för då ska de åka med fritids.

Men annars. Inte ett dragigt tak eller vattenhämtande eller tio barn eller jobba fjorton timmar om dagen så långt ögat kan nå. DS)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0