Rätt ska vara rätt

Jag och Leo sitter i soffan och ser på "Bolibompa", och innan nästa program säger programledarna någonting om Eva.

Leo: Mäh! Så heter hon ju inte
Jag: Nähä, vad heter hon då?
Leo: Hon heter Eva Superkoll
Jag: Ja...Det gör hon ju

(Egentligen är det programmet som heter "Eva's superkoll", men han får väl tycka att hon heter Superkoll i efternamn om han vill)

Leo: Ja! Det gör hon. Det stämmer det!

Bara tre år (Om en vecka) och redan stenkoll på världen. Eller superkoll, menar jag...

Har ni förresten sett det programet? Hur kul och bra och pedagogiskt och lärorikt som helst. Förstår att det vann Kristallen- priset för bästa barnprogram. Idag handlade det om domstolar och rättväsendet. Leo började dock bygga koja mitt i det hela, det var mer jag som "Sch! Det här är intressant ju, har alltid undrat vad nämndemännens funktion är".
Leo (Mitt i kojbygget): Vad är åklagare?
Jag: Eh...Det är de som bestämmer att tjuvar ska åka i fängelset.

Lite väl avancerat för en tre- åring kanske med svenska rättsväsendet (Stella var hos grannkompis och lekte), men ändå. Bra barnprogram.

Och ännu bättre TV ikväll, "SOS Familj" och "Desperate Housewives". My favourite TV- kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0