Stella innan hon somnade:

Stella: "Mamma, visst är det den här lördagen vi ska åka?
Jag: Ja
Stella: Då är det bara onsdag, torsdag och fredag kvar och sen LÖRDAG!
Jag: Ja, visst ska det bli så himla kul!
Stella: Ja. Och vet du, dagarna går ju faktiskt JÄTTEFORT så snart är det lördag!

Tänk att vara 6 år och få se musikal i Stockholm med Benjamin Wahlgren. Pure lycka!

PS. Rolig kommentar till inlägget om att man kanske även får köpa knäck till julfesten i skolan:
"Hur svårt är det att baka tillsammans med barnen på en skala 1-10.
Ett par katter kan väl vara kul att göra med barnen.
Det gör jag alltid tillsammans med mina barn till 1:A advent, dom gillar att vi gör det ihop"

På en skala från 1 till 10...Hm, låt mig tänka...Jo, men nio skulle jag säga. I hate att baka. Däremot är jag en hejare på ekvationer. Hur svårt tycker du det är med ekvationer på en skala ett till tio?

Så där skulle hon aldrig skriva till en man, pyssliga perfekta supermamman from hell. Och visst är det väl en smula sorgligt att kvinnor måste kritisera andra kvinnor för vad de gör och inte gör? Så där håller säkert inte män på. De har sina familjer och är glada.

Så vill jag också tänka.

Dessutom säger jag till mina barn varje dag att jag älskar dem, vi äter alltid helgfrukost med tända ljus och vi hittar på roliga saker ibland. Jag tror inte att mina barn blir traumatiserade för att jag inte bakar med dem.

PPS. Med reservation för "Men de var juintesåjag menade fattaruväl", för det förstår jag. Fick bara lov att ge utlopp för några anti- baknings aggressioner (Om jag inte var allergisk för smileys i blogginlägg så skulle jag ha gjort en sådan här)

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Däremot är jag en hejare på ekvationer. Hur svårt tycker du det är med ekvationer på en skala ett till tio?"



Världens bästa anti-bakförklaring! Vi kan inte vara bra på allt. Själv vet jag inte ens vart vi förvarar dammsugaren, men jag är en hejare på att diska och göra smoothies. Vi har alla olika färdigheter.

2008-11-19 @ 08:55:51
Postat av: Bea

Om du e så anti/hate bakning så kan väl gubben hjälpa till. Mina barn gillar oxå att baka med mig, bara för det är jag inte nån super femtitals hemma mamma för det, jag gör det för barnen, lite jul pyssel och lusse katter och köptans pepparkaks deg är toppen för banen att göra lite figurer av.

Jag har oxå ett krävande jobb, arbetar som sjuksyrra på KS, fixar du de?

2008-11-19 @ 13:28:01
Postat av: Anonym

För Guds skull, Maria! Tycker du ska avge ett löfte att härmed ALDRIG baka b-a-r-a f-ö-r a-t-t. Med så skumma människor som kommenterar så skumma saker på din blogg kan jag förstå att du ville ta en bloggpaus. Köp knäckhelvetena, pepparkaksdjävlarna och spara tiden till något roligare! Som att lära Bea skriva ihop till exempel!

2008-11-19 @ 16:29:52
Postat av: Petra

så otrevliga ni alla tre är.... :o/

2008-11-19 @ 17:03:40
Postat av: Camilla

Herregud vilken disskusion det var om att baka! Jag älskar att baka men hatar när det stökas ner så jag vet inte om jag någonsin kommer att baka med Alma innan hon fyllt minst 20 och inte sullar så förbaskat... hihi!

Obs! Livet ska levas med glimten i ögat!

Kram o puss älskade vännen

2008-11-20 @ 10:36:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0