To rätta or not to rätta

Leo har somnat för länge sedan, men Stella ville städa sitt rum inför kalaset imorgon. Och det fick hon ju gärna göra. Så hon har: Städat och möblerat Barbiehuset, städat skrivbordet, slängt gamla lappar och teckningar, städat dockvrån, och nu håller hon på att- håll i er nu- STÄDA ALLA LÅDOR. Sorterar, slänger, lägger fint. Från Jag slänger alla saker hej och hå och tycker att det här med städning är en värdslig sak till Städa lådor. Det finns hopp.

Eller så vill hon bara vara uppe länge.

Men fint blir det, så jag låter henne hållas.

Själv funderar jag på om jag verkligen orkar rätta prov ikväll (Egentligen inte, nej), men det ska ju ändå göras någon gång så det är lika bra att få det gjort. Dessutom har eleverna faktiskt suttit hemma och pluggat massor, så på ett sätt känns det inte mer än rätt att jag ska sitta uppe sent och rätta. Som att de är värda det. Dessutom höll de på att dö av nyfikenhet på hur det gick, så det blir roligare att lägga upp resultatet på deras lärbloggar på Unikum (What a finess, va?) ikväll eller imorgon än att de får veta det på måndag.

Å andra sidan vill de säkert inte ha en lärare som kollapsat av trötthet...

Svår balans det där. Äsch, det är lika bra att just do it så är det klart sen. Ska lägga i godis i godispåsarna till fiskdammen imorgon också, så då kan jag sockerchocka mig med det överblivna godiset.

Och ett glas vin.

Note to self: Drick inte mer än ett glas, risk för att du i ditt trötta tillstånd blir full och skriver in i lärbloggen (Som eleven och deras föräldrar kan se) något i stil med "TJAA! Du fick tjunie päng, skitbra, WIHOOOO!!! =)"

För det skulle ju inte vara så bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0