Ajm häving a blue day

Ni vet en sån där dag då man känner i magen och i humöret och i tankarna att man grubblar på något,men inte riktigt kan sätta fingret på vad?

Eller det kan jag i och för sig. Tror jag.

Handlar i alla fall om att brudparet igår, våra kompisar, är ett av de bästa paren jag känner i hela världen. Så otroligt kära, varmhjärtade, fina mot varandra, respektfulla, tighta och familjiga. Eller som brudens syster sa i ett av de finaste talen ever: "Ni är ett av de få par jag känner som fortfarande fnittrar ihop".

Mitt och mitt sambos förhållande består å andra sidan typ av att vi jobbar om varandra hela tiden eftersom han jobbar kvällar och nätter, och när vi väl ses så är det all about the praktiska saker. Eller ja, inte all about, men nästan.

Ja, ja. Nu ska vi inte deppa ihop över det (Bara lite), utan istället berätta om bröllopet igår.

De gifte sig på Fyrisbiografen (Udda men suveränt fint och romantiskt), och efteråt hurrade vi och kastade ris på finaste fina brudparet med Universitetsaulan i ryggen, gula höstlöv på träden, folkmusik spelandes på fioler samt fin, vit kappa på bruden. Very much oktober- romantik. Sedan var det mingel, champagne, middag, tårta och disco på Upplands.

Kände inte så många förutom brudparet och brudens syster, men en rolig sak var att min gamla kemiterminsbästis S var där. "Nämen, hej!", liksom. Vi läste kemi ihop hösten- 00 (Tror jag att det var), och hon är en av mina Topp 10 favoritkursare som jag träffat på under utbildningen.

(De övriga var H som också läste till lärare och som jag bodde med i något år, gänget jag läste idrottsterminen med samt några av de 4-9 Ma/No- folk jag läste de flesta kurserna med. Ja just det, och så snygga killen jag läste fysik med hösten- 98 och som jag var hemligt förälskad i hela terminen. Eller i och för sig inte så himla hemligt eftersom jag pinsamt nog (Han hade nämligen sambo) råkade försäga mig på fyllan efter en tentafest en gång, men i alla fall)

Eller nu kom jag av mig. Var var jag? Just det, bröllopet. Blev en hel del plugg- nostalgi igår också eftersom midagen var i stora salen på Upplands och det var ju inte direkt igår man var på en sittning på en nation.
Middagen var jättetrevlig, vi hamnade bredvid brudgummens roliga barndomsbästisar från Falun och maten var god och talen var både gråt- och skrattframkallande. Som det ska vara på bröllop!

Hängde en del med brudparets kompis K också, som jag känner en del sedan Östgöta nations- tiden. Kul tjej, en sådan som man kan sitta mittemot i karmstolar med guldtyg i fina biblioteket och säga "Angenämt, på min ära!" med (Jamen vaddå, det måste man väl säga när man sitter på karmstolar från 1700- talet?!) snarare än konversera om jobb och barn med. And that kind of people I like!

Sedan blev det öl och paj till vickningsmat, och så åkte vi hem med 1- tåget.

Egentligen hade jag kunnat stanna en timme längre enbart för att titta på en av brudens kusiner som dansade (En av de skönaste dansstilar jag sett på en kille i hela mitt 31- åriga liv. Underbart! Nästa gång jag träffar någon av er måste jag visa), men på grund av banarbete, ersättningsbuss samt promenad hem mitt i natten från stationen blev klockan ändå halv tre innan vi kom hem.

A heldag, indeed!

Nu ska jag tänka kärleksfulla tankar, och försöka komma ur mitt bluefeelings- tillstånd. Puss och god natt!

Kommentarer
Postat av: Erik M (Vän av oordning)

Åååååh vilken dag. Vilken helg. Vilket liv :-) Tack!



Nyfiken är jag på vilken kusin du tänkte på!

2008-10-13 @ 00:34:02
Postat av: mollya

hoppas den blå dimman lagt sig! kram

2008-10-13 @ 08:20:25
Postat av: Anonym

På min ära, det var sannerligen en angenäm afton!



/K

2008-10-13 @ 23:33:58
Postat av: AnneliH

Det låter som om det var världens mysigaste bröllop. Tänk om man fick gå på fler bröllop i sitt liv.

Du skriver så roligt!

2008-10-14 @ 14:58:53
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0