Avd. Nattning

Inifrån Leos rum:

Leo: Maaaaammaaaa?
Jag (kikar in): Ja, vad tänkte du på?

Liten 2, snart 3-årig skrutt sätter sig sömnigt upp i sängen, fortfarande varm efter badet och med mysig, blågrå pyjamas.

Leo: Jo...Jag tänkte på mitt kalas. Och på den där boken med häxan i.
Jag: Mm. Ska du sova nu, då?
Leo: Ja...God natt!

Så smyger jag ut och han kryper ner under täcket, och nu har han nog somnat tror jag. Älskade lilla sötnos. Den andra älskade lilla sötnosen stökar runt i sitt rum. Tittar i sin skolkatalog, leker med dockorna, skriver lappar som ska bli en bok. Hör henne prata lite för sig själv.

Ska strax gå in och bädda ner henne med.

När hon har somnat ska jag gå ner och se "Ocean's twelve" som jag lånade på bibblan tidigare idag när jag och Stella körde vårt Gå på stan- race.

(Har inte sett den förut heller. Sist i landet på att se filmer, var det ja...Till filmen ska jag äta Marabou dajm. Och tända ljus. Och kanske dricka ett glas vin. Eller mjölk. Vi får se)

/ Hej då från Hur ointressanta inlägg får man egentligen skriva- bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0