Från Aftonbladet idag:

Stor rubrik om räntan som höjts, och sen en bild på ledsen familj. Som bor i Täby. Med nyrenoverat kök i bakgrunden. Ja, men stackars STACKARS rika familjen som köpt hus för fyra miljoner och som nu förlorar några tusenlappar här och där, måste verkligen kännas jättehemskt. Svältande barn i Afrika är ju ingentting i jämförelse, denna familjen måste ju börja handla på Lidl för att överleva. Och eventuellt skippa Thailands- resan i januari.

Sorry om jag eldar upp mig, men är inte denna generation som lever just nu den mest bortskämda i mannaminne?

Och tro inte att jag är någon Socialdemokrat bara för att jag skriver om rika familjer i Täby, för det är jag inte heller. Blir lika irriterad över snyft- artikeln om Volvofabriken som skär ner så att massa folk får lov att sluta. Ja, men so what? Klart det är tungt som attan att bli arbetslös, men herregud, folk har väl varit arbetslösa förr. Och ingen kan väl hjälpa att folk inte längre köper så många Volvo- bilar?! Köp läget och börja söka nya jobb. Ibland måste man faktiskt det, köpa läget alltså. Gnäll har väl ingen blivit lyckligare av. Och för övrigt är det väl BRA i dessa miljöförstörartider att inte så många köper bensinslukande bilar.

Egentligen är jag inte speciellt intresserad av politik, det är ändå mest mycket snack och liten verkstad, men när jag röstar så röstar jag på Miljöpartiet. Tycker liksom att det är det enda som håller i längden.

Dessutom är jag ju faktiskt utbildad biologilärare.

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Jag ger inte så mycket för politiker heller eftersom de för det mesta bara kastar skit på varandra.



Just nu är det ju kris i hela världen och det är ju inte så lätt att komma tillrätta med.



Jo, det är ganska tungt att vara arbetslös mellan varven...när man har AMs flåsandes i nacken, samtidigt som min handläggare gnäller på att hon har så mycket att göra ....jag vill ju jobba men efter 6 intervjuer i år och "tack för visat intresse" känns det lite hopplöst...man vänder på pengarna flera gånger så de förhoppningsvis räcker den här månaden också. Man är så illa tvungen att gilla läget...jag är ju inte ensam om att vara arbetslös men man är ju som sagt sig själv närmast.

Ha en fortsatt bra dag!

2008-10-25 @ 14:42:43
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Maria

Anneli: Stor kram och hoppas att du snart hittar jobb! Och med nya regering blir det väl inte direkt lättare att vara arbetslös heller...Hoppas du förstod att jag inte menade att det skulle vara någon walk in the park att vara arbetslös, för det är det ju såklart inte. Snarare för jävligt tråkigt och hopplöst. Fast visst är det då en märklig känsla att de som uttalar sig i media oftast är rika familjer med två höga inkomster, som i fallet om räntorna?!



Alternativt de som hoppat av skolan i åttan och röker tre paket cigaretter om dagen och tycker synd om sig själva att de har lite pengar.



Håller tummarna för dig min vän!!!

2008-10-25 @ 15:34:49
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0