Jag sviktar en aning i mina övertygelser...

 Kanske man skulle gå med i Facebook ändå?

(Eller så är jag fortfarande med sedan den där gången för ett år sedan när jag hade tråkigt. Men jag försökte verkligen gå ur, det gjorde jag)

Läste lite i gamla mejl från - 97 när jag nyss flyttat till Uppsala, och kom på hur mycket jag saknade Åsa, Blondie, Ante, Karin, Marika och gänget (Det vill säga kompisarna kvar i Borlänge som jag hängde rätt mycket med åren innan jag flyttade). Säkert finns de på Facebook. De, och tusen andra man en gång i tiden känt och tyckt om.

Fast fortfarande undrar jag lite...Vad ska jag ha dem till, om jag nu hittar dem?! Titta på deras foton? Bli glad över om folk vill göra Friend request till mig? Skriva till dem? Känns ju inte som att jag har TID till att ha hundra nya kompisar. Snarare vill jag ha tid till de jag har just nu, och behålla resten i hjärtat som ett fint minne av människor jag en gång umgåtts med och tyckt om.

Eller så har jag fel. Säkert skulle det vara jättekul att hitta bortglömda pärlor till ex- kompisar på Facebook. Vad har ni era Facebook- kompisar till?

Och. Den viktigaste frågan av alla. Finns det någon som INTE har en profilbild som antingen är 1. Modellsnygg eller 2. Taget på jävligt långt håll?

Fast roligast av allt skulle förstås vara om någon jag kände förr skulle kommentera i bloggen och säga "Hej, minns du mig", fast det kommer nog inte att hända. Folk är så upptagna med FB, vem läser bloggar?! 

Kommentarer
Postat av: loly

Jag tycker FB är bra just för att man inte har tid att umgås på riktigt.



Man hejar på varandra då och då, kanske grattar till ny bebis eller födelsedag och så känns det som att man har en relation fortfarande trots att man inte hinner ses. Och sedan när barnen är större behöver man inte börja om från början.



Ett modernt sätt att vårda en relation med andra ord.



Något som faktiskt stör mig mer och mer är alla som envisas med massutskick av "roliga" youtube-utskick och sånt.



Det här är inte ett gå-med-i-fb-lobby-inlägg utan bara ett svar på frågan vad man har det till.

2008-10-25 @ 07:44:19
Postat av: Honung

Jag har mina gamla kompisar till att prata med då och då. Det är roligt, för jag tycker om dem. Fortfarande. :)

2008-10-25 @ 19:08:27
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Erik M, vän av oordning

Äsch, man har ju FB som substitut till skvaller, när man inte har tid/möjlighet att sitta hela dagarna vid ett fikabord och skvallra. "Såg du att den och den fått barn", "att den och den flyttat till Göteborg", "att den och den är singel igen" osv.



Dessutom det där med bilderna och att upprätthålla lite relation till folk som man aldrig skulle ha tid att verkligen umgås med.



Jag har just skickat en ny inbjudan till din mejl. Gå med, det är skitballt jag lovar :-)

2008-10-27 @ 19:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0