Jo, men vissa likheter är det. Tror jag. Jo, så säger vi

Stella har fått en av mina gamla Vecko- Revyn att klippa och klistra med, så hon gör ett kollage av hela familjen. Hon själv är någon blond Hollywood- snärta (Minns inte vem), Leo ritar hon som en streckgubbe, Jonas är Kristoffer Ahlbom från Stureplan någonstans (Om det nu är rätt namn? Pinsamt nog tror jag faktiskt att det är det, inte nog med att jag kan namnet på kändisbarnen, jag kan även namnen på varenda kändis/ B- kändis/ C- kändis i Sverige. Ni säger det inte till någon, va?) och jag är Kate Beckinsale.

Stella: Mamma, kolla  hur du ser ut! Fin, va?

Ja, jättefin. Himla mycket finare än mysbyx- outfiten och slitna håret, måste jag säga. Thank you, love. För övrigt har jag nu kommit på hur jag ska förhålla mig till hennes slarv (Hon slänger saker omkring sig hej vilt och tycker att det där med ordning är en världslig sak): Hon är en konstnär.

Älskar att dansa och sjunga, och det sista kollaget var en snitsig och grafiskt perfekt ihopsättning av tjejer, glitter, smink och fina färger. Kanske att jag får ge mig? Kanske att städning av sitt rum fredagar och söndagar är hennes absoluta gräns, och efter det kommer hon att leva sitt liv i total bohem- och live and let live- style.

Tja, varför inte. Jag får genomlida några Plocka pappersskräp från golvet- år, och sedan kommer hon att bli något stort och tjäna miljoner. Och ge oss föräldrar en slant. Fair enough.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0