Man får inte säga "hit"

Jag sitter vid köksbordet och läser reklamblad (Lagom intellektuell sysselsättning efter en lång arbetsdag) när Leo kommer in i köket.

Leo: Mamma? Vet du vad F sa ute förut?
Jag: Nä, vaddå
Leo (Efter lite tvekan): Han sa...hit*!
Jag: Sa han?!
Leo: Ja! Det får man inte säga
Jag: Nä, det får man ju inte
Leo: Och vet du? På en musik** förut, då sa de också hit*
Jag: Oj då, vad dumt

Översättning från 3- års språket:

*: "Hit" betyder "Skit"
**: "På en musik" betyder "På en låt"


Kommentarer
Postat av: Mli

Men vilken sötnos;) På en musik, hahaha!

2008-10-15 @ 19:53:13
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Honung

Kan man få färdiga treåringar om man beställer i tid?

2008-10-15 @ 19:58:30
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ha..ha..3åringar är roliga. De har sina funderingar.

Härligt att läsa!



Kommer ihåg när min yngsta skulle bevisa att han visst kunde säga R (det blev mestadels J istället)

"-Mamma, jag kan säga "jåjuj" (rådjur) nu..."

- Åh vad bra, får jag höra ?

"-aaa......Jååååjuuuuj"...bra va?

Efter några veckors träning kom det...han kunde säga (rallybil) rallybirrrrr. Det känndes viktigt för honom att han la till ett x-tra R på slutet också bara för att bevisa. Egentligen ska man skriva upp dessa roligheter som de säger så man inte glömmer dem.

2008-10-15 @ 22:40:52
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Emma

ja små barn kan dom, även skvallra på att F sa hit

ja de e roliga.

Ha ha

Men hit
e ju inte ett farligt ord bättre en f* ord

2008-10-15 @ 23:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0