Måste bara berätta om i fredags morse

Som vanligt var vi sena hemifrån (Jäkla klocka att gå för fort), men på fredagar är det bara fritids för Stella och min första lektion börjar inte förrän 8.50, så det var lugnt. Dessutom stannande jag kvar några minuter extra på fritids för att prata lite med en av fröknarna. Det pinsamma är dock att Leos dagis äter frukost kl åtta, och just den här fredagen kom vi inte dit förrän tjugo över.

Jag: Leo, du har ju ätit frukost hemma så det gör väl inget att du missar frukosten på dagis?
Leo: Men jag VILL äta på dagis!

Fast vad ser vi när vi kommer in på dagis? Jo, tre fröknar som sitter själva vid frukostbordet och dricker te och kaffe, och som glatt utbrister "JAAA! Ett BARN!". Hahaha, visade sig att typ alla barn var hemma och var sjuka och resten hade inte kommit än, så Leo fick sätta sig med sina tre fröknar och äntligen få sin dagis- frukost.

Inget bekymmer över personaltätheten den dagen.

Och inte det minsta bekymmer att gå till jobbet, skönt att veta att ens barn har det bra på dagarna. (Fast det har de å andra sidan alla dagar, de går på världens bästa skola och dagis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0