Me and husen

Råkade åka förbi ett hus till salu när jag hämtade Stella från klasskompisen härom veckan, och åh vilket hus. Tegel, världens mysigaste och lummigaste trädgård, helt OK inomhus (Har sett bilder från Hemnet) och källare med hobbyrum, arbetsrum och bastu.

Bastu!

Bara det skulle faktiskt kunna få mig att köpa ett hus. Dock var det ingen övervåning på huset och bara tre sovrum, så det kändes lite litet ändå. Tänk om man någon dag vill ha en sista bebis? Huset var ett dödsbo och släktingarna ville enligt klasskompis- mamman sälja det så fort som möjligt, så kanske skulle vi i så fall kunna lägga värsta låga budet och ändå få det?

Men nä. Faller på: Ingen övervåning, lite litet, dödsbo låter som att de har dött i huset och sedan kommer tillbaka och spökar. Inte ens om jag fick ett spökhus gratis skulle jag bo där.

Fast ni hör ju hur jag har gått och tänkt på det här huset i flera veckor. Kollat bilderna på Hemnet flera gånger (Om jag visste hur man länkade så där snitsigt som Christin brukar göra skulle jag visa det) och åkt förbi det två gånger. Men idag på Hemnet såg jag det.

The house! Vitt mexitegel a la rikaste familjen -88, stort, halvtrappa upp till tre sovrum och lyxigt badrum plus halvtrappa ner till värsta supermysiga gillestugan, bastu, tvättstuga, hobbyrum mm. Jättestort vardagsrum och stort kök. Fin tomt. Sa jag gillestuga? Vit stenvägg, brun häftig medaljongtapet, öppen spis. Myspys.

Sådär fint att man får lite ont i magen var det. Kostade en komma åtta miljoner, ger en också lite ont i magen. Men never ever att jag skulle köpa hus nu i dessa finanskrisers tider, bättre att vänta tills alla lyxköpare inte har råd att bo kvar i sina flashiga hus och tvingas sälja dem jättebilligt för att räntan ligger på 15%.

He he.

Sedan kollar vi på Blocket efter billiga platt- TV's och nya bilar när de förutom husen måste göra sig av med resten av sakerna för att inte gå i personlig konkurs.

He he igen.

Så vi sitter här i vårt billiga lilla parhus och bidar vår tid, och sedan flyttar vi in i finaste huset i stan och startar telefonlånsbusiness med en ränta på bara 12,5%. Vad tror ni, kan det fungera som framtidspan?

(Fast inte ens då skulle vi nog köpa hus, om jag ska vara ärlig. Vi är för fega och ohändiga. Och bekväma. Fast kanske kommer mexitegelvillan med en handyman till granne? I så fall tar jag det)

Kommentarer
Postat av: Mli

Hahaha, underbart inlägg! Jag håller med dig, det är nu man ska surfa Blocketannonser och hitta fynd! Letar barskåp till dig också givetvis =)

2008-10-08 @ 21:49:46
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: AnneliH

;))...det är ju lite jobb med att ha hus...jag är också lite bekväm av mig...sitter här i parhus/bostadsrätt, det duger gott och är nästan som ett hus...150 kvm stort..men utan bastu, det skulle jag inte ha något emot att ha.

2008-10-08 @ 21:50:13
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: sara.

Hej här är ett super tips för just dig!

Bli medlem här och samla ihop poäng så kan du få hem gratis presentkort på HM eller Gina Tricot.



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=32316

2008-10-08 @ 21:54:26
URL: http://gaddii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0