Såhär ska man inte göra:

Sitta i fyrtio minuter och läsa ikapp en massa bloggar innan man själv skriver något.

Känns ju bara som att alla andra har mycket intressantare liv och snyggare kläder än mig. Jaha, vad jag ska jag skriva om då?!

Outfit just nu: Svarta plyschmysbyxor, linne, huvtröja? Nä. Att jag haft en massa lektioner och åt kyckling Tikka Masala och ris till lunch i matsalen? Nä, intresseklubben is not writing. (Fast det var himla gott, det var det. Topp tre över godaste maten någonsin i en skolmatsal) Att jag efter jobb, dagis- och fritidshämtning åkte till Konsum och handlade toapapper, korv, makaroner och juice? Oh no. Intresseklubben vrider sig i plågor.

I alla fall har jag skrivit ihop lapp till mina mentorselever med förslag till tider för utvecklingssamtal. Brukar i vanliga fall ha alla utvecklingssamtal under tre eller fyra dagar, men Jonas jobbar så mycket den veckan jag ska ha dem att jag bara kan ha några på måndag eftermiddag och resten på onsdag eftermiddag och kväll. Alltså kommer jag onsdag vecka 45 ha tio utvecklingssamtal efter varandra mellan kl halv tre och halv åtta. Tjoho. Jag får injicera kaffe eller liknande och hoppas på att behålla fokus hela tiden.

Men det ska nog gå bra, hellre att ha dem gjorda än att dra ut på det.

Nu ska jag gå ner och äta upp Glassbils- glassen från förra veckan (Så att barnen slipper bli överviktiga och sockerskadade. Gud vilken bra mamma jag är) och se några avsnitt "Ghost Whisperer". A very pefekt aktivitet för en måndagkväll.

Kommentarer
Postat av: AnneliH

;)))....ha..ha..tack för att du skriver så bra..då kan jag invänta till jag hittar min inspiration...har tappat den någonstans...jag kan inte hitta den!

2008-10-14 @ 15:01:43
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0