TGIF

Nu ska jag ta det lugnt. Det vill säga: Plocka undan (Går typ inte att se från ena sidan av vardagsrummet till den andra, ligger drivor av saker överallt), vara med barnen, laga middag, natta barn.

Fast mysigt med fredag, det är det. Ska fira med hemmagjord pizza och ett glas vin, och sen ska jag sitta i soffan och se Bolibompa och äta chips. Myspys.

En annan bra sak med fredag är regeln på regeltavlan som säger att rummet ska städas innan man får leka med kompis. I och för sig frångick vi regeln idag, men det var bara för att grannbästisen varit sjuk i några dagar och nu ville leka samt det faktum att han gärna ville hjälpa Stella att städa. Så nu håller de för fullt på att skura golvet med varsin diskborste, efter att de först burit ut vagnen, pallen, mattan och diverse andra saker i hallen utanför.

Jovars, varför inte. Sädning är ju städning. Och här sitter jag under tiden. He he.

Eller satt, menar jag. Nu ska här städas. Klara, färdiga, gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0