Viktigt med principfasthet

En av mina värsta tidningar är Amelia. Tråkig, tantig, präktig (Fast Malin Wollin är underbar. Som alltid) och pretto. Dessutom har jag prenumererat på den några gånger bara för att man fått typ tre nummer plus presenter jättebilligt, fast de har ALLTID krånglat till det. Som att skicka två tidningar och sen hålla på att skicka extra inbetalningskort, eller skicka en fjärde tidning fast jag sagt upp prenumerationen och därför blivit tvungen att betala för tidningen, eller tagit fyra månader på sig att skicka presenterna.

Så jag ska aldrig mer prenumera på Amelia, den tråkiga lureri-tidningen.

Fast idag kom det reklam om Amelia- prenumeration, och då fick man tre tidningar plus mysdress i plysch plus halsband med bulligt silverhjärta som jag letat efter för ENDAST 49,90. Ja, plus tjugo kronor.

"Ja men GUD vad bra, det här skickar jag in".

Tänkte jag.

Sjuttio kronor för dålig tidning och presenter man aldrig får, det är ju inte klokt hur jag fyndar. En sann shoppingexpert.


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, jag håller med dig!

Min mamma har prenumererat på Amelia till och från och jag vet hur dom har krånglat eftersom det alltid är jag som får reda ut skiten. Nu har jag efter många om och men lyckats övertyga henne att inte fortsätta prenumerera. Amelia är verkligen en pretto-tidning som du skriver! Trist men sant!

2008-10-03 @ 07:25:55
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0