Föräldramöte imorgon

What to wear, what to wear?

Bekvämt för en kl 8-20 arbetsdag men ändå snyggt och lagom trendigt men ändå moget ("Hej, hej, det är i mina händer du lägger dina barns framtid"- aktigt moget) samt lagom piffigt.

(Jag vet, totalt ytligt inlägg. Fly om ni vill)

Jag tror att det blir svarta stuprörsjeans och grå långkofta och stora guldörhängen. Fast det är kanske lite tråkigt? Skulle också kunna ha nya gråa jeansen och något snyggt till, men de hasar ner lite i midjan så att jag måste gå och dra upp dem med jämna mellanrum. En smula jobbigt att behöva stå framme vid katedern framför alla samlade föräldrar och dra upp brallorna.

Tror iallafall att jag ska ha långa pärlhalsbandet. Med ett långt pärlhalsband är man aldrig helt fel ute, som Carrie säkert skulle ha sagt.

(Nu går väl Carrie Bradshow på fränare saker än åttornas föräldramöte, men i allafall)

Dock har jag och min dear mentorskollega taktiken klar för oss:
  • Bjuda på fika (Viktigt!)
  • Tydlig dagordning på tavlan
  • Eventuell frivillig sekreterare, så att de som inte kunde komma får anteckningar
  • Massa info
  • Övrigt
  • Diskussionsfrågor (Två eller tre stycken)
Samt vara glad och trevlig och professionell och kunnig. Typ. Easypeasy...Ska i alla fall bli skönt att cykla hem imorgon kväll och veta att allt är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0