No nothing

...Fast vid närmare eftertanke kom jag på att jag ändå var för trött för att se på TV. Och det är för kallt för att äta glass, det är något fel på våra element och ingen (Det vill säga jag eller Jonas) orkar/ kan/ hinner fixa det så nedervåningen är ungefär som Sibirien.

Och vem vill äta glass i Sibirien?

Så jag sitter här med pyjamas och raggsockor och går strax och lägger mig istället.

Dessutom är det så att det är ju jättekul att Stella börjat skolan men det är lappar och gympa på fritids och gympa i skolan och föräldramöten och utedagar och frukt och vattenflaska och fan och hans moster. Idag hade hon till exempel gympa, och fick lov att springa i långärmad tröja och sommarbyxor. Så fort hon lär sig skriva och läsa på riktigt ska hon få en kalender så att hon kan hålla reda på sånt själv.

(Dock: Visst är det inte bara mammor som ska hålla reda på sånt här?! Nä, just det)

Fast läxan har vi stenkoll på, den lämnar hon alltid in dagen efter trots att de har en vecka på sig. Ordning och reda, pengar på fredag. Eller snarare: Ordning och reda, fast fan inte på utedagar och gympa för det ryms inte i min hjärna bland alla Veta vad alla saker är, Köpa nya kläder till barnen, betygskriterier, elevvård, planering, middag, genomgång av det binära talsystemet, planera in aktiviteter, handledarutbildning, barnvaktslogistik på torsdag...Ja, vi stoppar där, va?

I morgon har hon i alla fall utedag. Och Leo har föräldrafika på dagis. Och jag har diagnos med åttorna.

Sådär ja, the läge is under kontroll.

Kommentarer
Postat av: Chrillan

Måste bara fråga: Har ni luftat elementen? Annars kan det sitta en bubbla i vägen för värmen så vattnet inte kan pumpa runt. Om ni har vattenelement, vill säga.



Ta en hylsnyckel och vrid om den lilla fyrkantiga skruven tills det pyser och kommer vatten. Vrid av fort som fan! Bra att ha med handduk och hink!

2008-09-16 @ 09:38:55
URL: http://bamman.blogg.se/
Postat av: Mona

Du kan inte mena att din 6åriga dotter själv ska hålla redan på när det är ute dag och gympa, ute dag ska barnen ha frukt och dryck gympa så är det gympa kläder, skor och handduk, det måste väl du och sambon fixa till henne, det är väl bara nån gång varannan vecka, eller menar du att hon får fortsätta springa i långärmat tills hon kan läsa och skriva för att då skriva det in en kalender som vi vuxna gör, utflykter och gympa är också viktigt att inte alltid behöva vara den som inte har saker med sig, vad jag har förstått av din skrivande så har väl hon det lite tufft, begär inte så j* mycket

2008-09-16 @ 10:42:25
Postat av: Maria

Mona: Jag brukar inte svära åt mina älskade läsare men vad faaaan, du förstår väl att det var ett skämt??!!



Eller??!!



Excuse me for joking. SJÄLVKLART har hon med sig gympakläder och vatteflaska och frukt när det behövs. Punkt slut.



Och btw så har barn koll på dagar också. Så det så.



2008-09-16 @ 18:42:29
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-09-16 @ 19:29:32
Postat av: Mona

Det var ett kul skämt, jag undrar ja! och du behöver inte svära, det var du som skrev inte jag.

Jo de e klart att barn har koll men kanske inte alltid.

Punkt slut......

2008-09-16 @ 19:31:54
Postat av: Maria

Nä, men jag skrev det väl inte för att det skulle vara "ett kul skämt" utan för att...Tja, inte vet jag, för att jag skriver på det sättet bara. Det vill säga med en viss självironi.



Och det var inte alls meningen att låta sur på dig eller så, är faktiskt bara kul när folk kommenterar, men är det något som sårar så är det kommentarer som på något sätt tjuter "Badmother, badmother, badmother". För trots heltidsarbete och en sambo som jobbar kvällar så försöker jag väl så absolut bäst jag någonsin bara kan. Right?!



Kram!

2008-09-16 @ 19:52:09
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Åsa

hahaha... seriöst... hur kan man INTE ana ironin i dina inlägg. Dagens roligaste.



Klart VI (=dina trogna läsare) vet att du är världens bästa mamma! Kram tjejen

2008-09-17 @ 09:52:05
URL: http://frokenasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0