YES!

Yes, yes, yes, yes, yes.

Har varit tyst ifrån Stellas rum i snart tio minuter nu, så jag antar att de har somnat (Efter några "Men nu får ni faktiskt vara TYSTA och ligga still och blunda, ni MÅSTE sova nu!"). Dagisbästis- tjejen som sover över hos en kompis för första gången har bara sagt "Jag längtar efter mamma och pappa" en gång, men då kramades vi lite och jag sa hur kul hon och Stella har haft det och hur kul hon kommer att ha det imorgon med sin morfar när de åker till "Dragon Gate" så då gick det bra.

Som tur var.

När det varit tyst en stund till ska jag gå ner och äta lite choklad och...Tja, vad jag nu hittar på. Läsa Klick- bilagan? Sätta igång diskmaskinen? Börja läsa "Åse" av Denise Rudberg?

Fast egentligen är jag för trött för att läsa böcker på kvällarna. Rätt sorgligt, jag som ALLTID läste på en bok förut back in the days. När jag pendlade med tåg till jobbet så läste jag ibland ut två böcker i veckan.

Nu: Noll och intet böcker i veckan.

Fast jag skriver ju i och för sig blogg istället. Och böcker på dagtid kan man ju läsa när barnen är tonåringar och är ute med kompisar på helgerna. Alltså om tio år.

Ja, ja, "Åse" kanske är bra om tio år också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0