Good morning!

Fortsatt påsklov. Fantastiskt.

Roar oss med lite bädda sängar, plock, lyssna på musik och lego- och billek. Barnen ska leka bilaffär, så Stella har tillbringat de senaste 45 minutrarna med att skriva priser på små lappar och tejpa fast på alla bilar.

Igår var jag till jobbet en sväng, fick lov att hjälpa en elevassistent som nyss börjat med att sätta ihop ett schema. Men att jobba några timmar ett påsklov kändes helt OK, dessutom hann jag kopiera nya planeringar, ringa ett samtal samt skicka några mejl som jag inte hann göra i fredags. Så nu kan jag:
  1. Slappna av och känna att allt som skulle fixats innan påsklovet är fixat, och
  2. Njuta ytterligare lite mer av att vara ledig
Lärarjobbet, hörrni! Bäst i världen. Tänk er sportlov och påsklov och sommarlov och studiedagar och sista april och jullov och sa jag sommarlov? Fränt förresten med min nya matteplanering, för den sträcker sig ÄNDA FRAM TILL SOMMARLOVET.

Amazing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0