Ska göra just nu:

Googla hur man beskär äppelträd.

Tror att man kapar av grenarna som pekar rakt upp, men jag är inte säker. Bo Rappne vet nog, kanske hittar man honom på någon TV 4- sida? Inte har vi någon stege heller, men det går nog att vingla sig upp på en trädgårdsstol. Och lilla sekatören fungerar förhoppningsvis.

Ni hör ju, jag är en sådan hus- rookie att det är pinsamt.

Men när jag fått nästa lön ska jag köpa en högtryckstvätt. HA! Hur mycket Martin Timell- poäng som helst. Så ska jag göra ren altanen innan vi ställer fram möblerna, plus att det går att tvätta bilen med den också. Om vi köper en dyr och snitsig modell ingår det även matt- tvätt. Känner att mitt liv skulle bli snäppet roligare med denna högtryckstvätt.

Fast en sak i taget. Först: Beskära äppelträd. Så ska jag stå där, vinglande på stolen, i eftermiddagssolen och känna mig som A true husägare. Kanske också få lite mer färg i ansiktet*

* = Det viktigaste med eftermiddagen. Äppelträdet var inte så noga. Det är fint ändå, där det står i ena hörnet av trädgården. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Träd ska man helst kap/skära i feb-mars

2009-04-19 @ 16:13:10
Postat av: Maria

Vad bra, då slipper jag nu =)

2009-04-19 @ 16:19:13
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0