The weekend

(Läses på egen risk. Mycket först åkte jag hit och sedan åkte jag dit. Men hey, jag bloggar ju för min egen skull också. Min och intresseklubbens)

Visste att det nog skulle kännas lite stressigt att åka direkt efter jobbet i fredags, och det blev det också. Hann inte med allt jag skulle hinna göra innan påsklovet, och med tanke på att de senaste tre veckorna varit busy busy så satte jag mig i bilen och hade fortfarande massa jobbtänk snurrande runt där inne. Jobbigt.

Men barnen var glada och solen sken, och när vi stannat till strax innan Gävle och barnen fått varsin macka (Och jag ett päron) och det var Lili och Susies melodifestivalslåt i stereon så använde jag all min viljestyrka till att få bort jobbet ur hjärnan. Och stoppade istället in "Påsklov och mini- semester! Yippie!". Mycket bättre.

När vi kommit fram till Borlänge stannade vi till på ICA Maxi och köpte glass att ha till efterrätt, och åkte sedan hem till lillebror med fru och sötaste brorsonen Simon där vi hängde fram till läggdags. Tacos, lek, glass och Bolibompa. Mysigt värre.

På lördagen kom pappa och hämtade upp oss, och sedan åkte vi till flygplatsen där de hade Öppet Hus. Var inte så speciellt mycket att se, men vi tog varsitt gratis nyckelband och några klubbor att ha som lördagsgodis efter maten. Fast sen stod vi uppe på stora balkongen ganska länge och tittade på flygplan som lyfte och landade. Leo fick en flik- bok om flyplan och flygplatser på bokrean, så han var glad över att se ett flygledartorn live. Och flygplan. Fränt med flygplan. När vi stått på balkongen och sett några starter och landningar åkte vi till Max och åt lunch, och efter det följde vi med hem till farmor och hälsade på en sväng.

På kvällen var min snälla mamma barnvakt, trots att hon även hade lovat att vara barnvakt till Simon. Imponerande, alla tre barnbarnen på en gång. Stella och Leo var överlyckliga för att ha fina lill- kusinen på sleep- over, för att inte tala om hur överlycklig JAG var över att få lyxa till det med en lördagkväll borta.

Och hur fördriver man då en lördagkväll bäst i Borlänge? Jo, man åker hem till Camilla på Mary Kay- party (Hon ska börja sälja och hade genrep med oss) och får SPA'a loss med krämer, och efter det åka och handla Thai- mat som äts framför TV'n samtidigt som vi dricker vin. En närapå fulländad lördagskväll, måste jag säga. Dessutom är det så helt fantastiskt kul att träffa Camilla, för trots att vi inte ses så ofta så känns det alltid som om det var tio minuter sedan vi nyss träffades. Det är något visst med högstadiebästisar, det är det. Vi busringer inte så ofta till snygga killar i Mockfjärd, men annars är det ungefär som back in the days när vi ses. Love you, bruden!

På söndagen var vi bara hemma hos mamma på förmiddagen, och efter lunch åkte vi till en av mina mostrar som hade en TV de undrade om vi ville ha. Fränt med TV- bortskänkningar! Dock var den så stor, så den skulle inte få plats (Stella ska kanske få en TV till sitt rum) Därefter åkte vi vidare till min kusin och hans sambo som har två barn som är ungefär lika gamla som mina barn och som dessutom är Stellas och Leos absoluta Borlänge- favoriter. Lillebrorsan har till exempel en Blixten- bilbana. Bara en sån sak! När de lekt hela eftermiddagen och vi var på väg hem så kom som värsta bonusen en annan kusin förbi med sin lilla nästan- nyfödda son som vi inte träffat förut.

Lilla Edwin! Åhhhhhhhh. Att se en liten bebis är så mysigt att man nästan dör.

Det pinsamma är att jag haft ett kort och en present liggande här hemma sedan bebisen bara var några dagar, men har jag kommit mig för att skicka det? Oh no. Att fixa ett vadderat kuvert är ett projekt som är så stort att det nästan är oöverkomligt. Men any day now...  

På måndagen hann vi med lite Coop- handling, och åkte sedan förbi en annan av mina mostrar för att få träffa min minsta kusin lite (Som fyller ett i sommar) och få se på deras nygjorda rum i källaren. Som hade en liten TV! Som de eventuellt ville byta till en större. Min moster som vi var till dagen innan kom även hon förbi (Haha, min släkt är så stor så de är ungefär överallt hela tiden. Smart, speciellt när man bara har en helg på sig att vara social), hon och hennes man var ute på cykeltur, och hon föreslog ett triangelbyte. Skulle ju vara behändigt.

Tja, sedan åkte vi hem till mamma och gjorde pannkakor och efter det packade vi ihop våra saker och tog lila Forden hem till oss igen.

Snipp snapp snut, så var sagan slut.

Någon som orkat läsa hela vägen?!

Har i alla fall haft en jättemysig helg, och det har varit den perfekta blandningen mellan att träffa folk och att bara ta det lugnt. Det bästa är att eftersom jag åkte bort i början av lovet, så känns nu varenda dag som bonus- ledighet. HA! Jag är så smart. (Eller ja. Var ju tvungen att åka då eftersom min mamma jobbar skift och nu jobbar hon resten av veckan. Men i alla fall. Bra för självförtroendet att skriva saker som Jag är så smart)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ååhhhh, puss på dig vännen!!!!

2009-04-08 @ 11:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0