Utedag idag med

I förmiddags krattade jag trädgården samt gick iväg till skogen med alla löv med mina två barn plus grannbästis- killen. Stod ett tag och kastade stenar i lilla bäcken. Good for the soul.

Efter lunch ringde dagisbästispappan och frågade om vi ville hänga med till en lekpark någon mil utanför stan (Byn?), så då packade vi ner kaffe och mackor och åkte dit. Ännu fler timmar i solen, och dessutom gick vi en promenad till några loppisar i närheten. Sol, loppisar och glada barn, topp 10 i livskvalitet I must say.

Ikväll är vi bortbjudna på tacos.

Och i övermorgon är påsklovet över, men inte deppar jag ihop för det inte. Oh nej. Nu är det ju liksom nerförsbacke fram till sommarlovet kvar. Sista kapitlet i matteboken, en vecka är min klass borta på prao vilket känns som en halv lovvecka, några Kristi Himmelfärds- och Sista april helger och sedan- TADA!- sommarlov.

Ja, jäklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0