Avd. Glad så länge det varar

Fyraåringen här hemma tycker om när jag sjunger för honom* på kvällarna. "Trollmor", "Mjölken" (Den som börjar "Tula hem och tula vall, tula långt bort i mossen..."), "Du ska inte tro det blir sommar" samt lite annat smått och gott. Julsånger från dagis. Sånger från den silvriga Barnkammarboken.

Himla mysigt. Ikväll sjöng han dessutom "Blinka, lilla stjärna" på spanska, som han lärt sig på dagis. Ville att jag skulle sjunga med andra gången, men hans språkkunskaper är bättre än mina.

Godnattsånger for President.

* = En liten detalj i sammanhanget är att jag har den hemskaste, fulaste sångrösten i Världen. Jo, det är säkert. Jag kan inte ta en ton rätt. Men så länge mina barn tycker att jag sjunger fint, så tycker jag också det. He he.

Viktig information till folk som funderar på att skaffa barn: Gör det. Bra för självförtroendet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0