Dagens kunde- ha

Idag var jag kvar till jobbet till halv sex. Vi skrev kvalitetsredovisning (Ett av mina topp 3 med att jobba som lärare... Not) och sedan hade jag lite fix kvar att göra. Mejla den till rektorn, rätta de sista proven, kopiera en gruppuppgift till i morgon, skriva under betygskatalogen.

Just när jag satt i personalrummet och skrev under, kom en kollega från ett annat arbetslag och frågade om jag inte ville hänga med och äta julbord? De hade två återbud som de ändå fick lov att betala för.

Tänk er lyxen! Åka häst och släde, äta massa god julmat, umgås med roliga kollegor. Men jag vet inte, jag... Känns ju onekligen lite weird att hux flux gå på julbord med annat arbetslag. Hur trevliga och roliga de än är. Dessutom hade jag inga varma kläder till slädturen. Eller fina kläder till julbordet.

Så jag tackade för erbjudandet och promenerade hem istället. Åt äcklig kasslergryta. Duschade barn och spelade vändtia med Stella. Nu sitter jag här i mysbyxor och tofflor.

Mysigt det med.

Nu: Är det bara tre (Fyra om man räknar de två timmarna inklusive betygsutdelning på tisdag morgon) arbetsdagar kvar till jullov. Jäklar vad segt det känns. Jag vill vara ledig NUUUUUUUUU! Fast än finns det höjdpunkter på jobbet, som eleven som idag skrev alla rätt på matteprovet. Fränt med alla rätt på ett matteprov, faktiskt i klass med tretton rätt på tipset. Eller fem plus i Aftonbladet. Jag kanske skulle tillverka tröjor? En annan höjdpunkt var eleven som igår under en lektion sa "Nu vet jag vilken du är lik!"

Jag: Vem då?
Elev: Hon i "Ghost Whisperer!"

Amen åhhhhhhh! Jag dör vad fint sagt! Och efter att betygen var satta och allt. Kommer antagligen vara lycklig resten av livet åt detta*.

* = Eller så kan jag tänka på att eleven bredvid, när elev 1 hade fällt detta uttalande, sa "Nähä? Hon i "Ghost whisperer" är ju skitsnygg. Alltså.... Jag menade inte... Eh..."
Ha ha. De är roliga, de små/ stora (en del är typ två meter långa) liven.

Kommentarer
Postat av: Fia

Kloka elever du har som ser vilken pudding du är!

Vi har också nedräkning nu. Jobbar tills på tisdag.

2009-12-17 @ 21:55:52
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Maria

Fia: Haha, ja, eller hur. Ser nu att jag nog skrev det sista felbetonat. Eleven bredvid sa det som ett "NÄHÄ?!" sagt med stor skepsis, och sedan "Hon i GW är ju SNYGG?!" Som i ett "Hur kan du tycka att DE är lika?!"



Men i alla fall. En tyckte vi var lika!! Och det räcker bra för mig =)

2009-12-18 @ 21:27:52
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0