Dala- mormor

Mamma är här, och stannar till i morgon. Har lämnat julklappar till barnen (Som officiellt är från Tomten. Mina barn tror nämligen fortfarande på Tomten. Fantastiskt), gömda i garaget till julafton.

Hon och Leo håller på att busar i vardagsrummet. Han kryper igenom hennes ben, hon tar honom tillfånga och han håller på att dö av skratt. Skönt liv, det där lättroade 4- års livet. I alla fall. Det var inte det jag skulle skriva om, utan om när Leo höll på att ramla.

Mormor: Akta så att du inte stupä* på näsan!
Leo: Va?
Mormor: Jo, jag sa: Akta så att du att inte stupä på näsan
Leo: Va?
Jag: Alltså... Han vet nog inte vad stupä betyder

* Stupä=Stupar på dalmål. På juldagen ska vi åka till Borlänge och stanna några dagar, viktigt för dalmåls- språk inlärningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0