En liten nyårsdikt så här på årets sista dag

Ikväll ska vi ha middag, mitt lilla gäng och jag
Och med gäng menar jag mig själv och barnen, liksom nästan varje dag
Det är tråkigt att Jonas jobbar, förstås
Men samtidigt går det ingen nöd på oss
Vi är en lycklig familj på fyra som oftast bara är tre
Men what do you do? Det är bara att köpa läget och le
Vi ska köpa cateringmiddag och äta god mat
Mysbyxor eller finkläder- Fixig eller lat
Är man hemma får man göra som man vill
Se en film efter maten- Kanske Stellas nya "High school musical 3?- och sitta still
Slippa nyårspaniken
Ingen blir för full, ingen blir besviken
Bara ta det lugnt och ha mys
Banana split till efterrätt med glass från frys
(Nödrim. Sorry)
När barnen somnat ska jag se på dvd- box och äta After Eight
Skåla med mig själv när klockan slagit tolv och det är late
Nästa år ska vi också fira nyår hemma, god middag, Jonas förhoppningsvis ledig och tända ljus
- Och tänk om vi då har ett alldeles eget hus?
Hoppas ni ett alldeles fantastiskt 2010 får,
Skål och kram mina kära vänner och gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag sms:ar dig vid tolvslaget! Ha telefonen påslagen då! Önskar dig ett gott 2010!

2009-12-31 @ 15:33:13
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Ulla Karlsson

GOTT NYTT ÅR till er allihopa! Håller tummarna för huset. (Kom ihåg: Plötsligt händer det!!!)

/Moster Ulla

2009-12-31 @ 16:01:32
Postat av: Erik M, vän av oordning

Fin dikt. Här är ungefär samma läge. Gott nytt åååår!



PS. Annat var det för tio år sedan :-)

2009-12-31 @ 21:16:19
Postat av: Anna

Sicken poet! Gott nytt år!

Kramar från Stockholm

2010-01-02 @ 17:41:52
Postat av: ninjan

Gott nytt år babydarling :) lite sent kanske men bättre än aldrig :)

2010-01-03 @ 10:34:58
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Fia

FBI-svar här. Det tog så lång tid att få till ett besök, eftersom vår elevrådsansvariga har så extremt höga krav på sig själv och hon skäms över att elevrådet inte fungerar som de önskar. Nu har de planerat hur de ska utveckla elevrådet, och då kan de ta emot besök!

Mitten på maj låter super!

Mitt nr är 070 7688151 mailadressen ser du där uppe.

Vi syns och hörs! Kram!

2010-03-30 @ 19:45:45
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0