Vab- dag

Stackars Leo vaknade i natt och var alldeles kokhet.

Å ena sidan har jag dåligt jobb- samvete, skulle ju gå igenom procentlösningar med hjälp av ekvationer, skriva in betyg i eftermiddag, två specialelever skulle skriva biologiprov... Osv.

Å andra sidan finns ekvationerna kvar på måndag också. Och har jag tur fick de tag i vikarie. Brukar faktiskt i stort sett aldrig vara borta från jobbet (Eftersom Jonas oftast jobbar eftermiddagar och kvällar kan vi vara hemma i skift de få gånger barnen är sjuka. Idag jobbade han dock heldag), så en hemma- dag mitt i veckan känns så lyxigt att jag nästan dör.

Sovmorgon till halv nio (Stella har också varit hemma). Frukost med tända ljus. Leo sov en timme före maten, gick och la sig själv i sängen lilla skrutten, så jag och Stella spelade kort. Lyssnade på julskiva. Fiskpinnar och potatis till lunch.

Nu ska jag fixa om lite på barnens rum plus hämta in bebiskläderna, som Stella vill ha till dockkläder.

Leo är dessutom piggare efter tupplur och lunch. Har lekt med bilar hela eftermiddagen. (Måste jag säga, så att jag inte låter helt hjärtlös...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0