A day of bra besked:

  • Jonas är ledig nästa fredag, så jag kan åka och klippa mig!
  • Eleven klarade (Tror jag, i alla fall) provet!
  • Lärarkandidaten är jättebra!
Just den sista punkten känns himla skönt. Trevlig, rolig, duktig, vi klickade och jag känner att jag kan lämna över min planering i fyra veckor framåt i trygga händer. Han går sista terminen, så tanken är att han ska hålla ungefär 50 % av mina lektioner från och med nästa vecka. Lyxigt!

Och det faktum att planeringen redan är färdigskriven tog han med ro*.

* = "Vad sköööööönt! Vi har massor med uppgifter att göra från utbildningen!"

Dessutom har jag gett honom sovmorgon på måndagar plus att han kan åka hem klockan 12 på fredagar. I'm such a good handledare.

Kommentarer
Postat av: Case

What?! 50%?! Jag är på skolan 8 timmar om dagen och tar över typ allt å hinner inte me annat under den 40 timmars arbetsvecka det ska va. Hrumf! Jag vill oxå ha dig som handledare så jag hinner med att göra annat oxå. Morr å mutter!! Nu blev jag lite lessen faktiskt.

2009-02-25 @ 20:31:57
Postat av: J

Plus att du får kompdagar för lärarkandidater ,)

2009-02-25 @ 21:13:22
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Maria

Case: Kram på dig och take it easy, efter lite mer schemakoll idag tar han ungefär 70% =)



Fast 8 h/dag låter mycket, det är ju bara 35 timmar som är arbetsplatsförlagd. Resten räknas väl som förtroendetid? Sen så tänker jag att det viktiga är att de lektioner en lärarkandidat tar blir bra och välplanerade, och att vi hinner prata ihop oss. Inte att lärarkandidaten ska ta allt. Plus att man ju vet hur mycket uppgifter det är från ILU (Som inte heter ILU men jag glömmer alltid bort det nya)



Anyway. Hoppas att din resterande praktik blir bra, trots din sviktande motivation som du skrev om. Jag hejar på dig! PUSS!



J: Inga kompdagar, men pengar till arbetslaget (Som vi i slutändan får själva till ngn resa eller något). Fast det hinner man inte utnyttja ändå...Hmpf. Men det är så kul att ha lärarkandidat, så det gör inte så mycket. Hur storsint är jag, liksom?!

2009-02-26 @ 20:26:24
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0