Long time no blogging

Ursäkta att jag inte skrivit på några dagar, men har inte hunnit.

Veckan på jobbet har känts märklig. Inte så att vi blivit lamslagna av sorg, utan mer som att verksamheten fortsätter fast det har varit ett hugg i bröstet med jämna mellanrum. Kollegan som dog arbetade inte i mitt arbetslag, men hon var en som jag ganska ofta samarbetade och pratade med. En duktig, klok och rutinerad pedagog och en jättesnäll och helt fantastisk människa. Åh, det känns så konstigt och tomt, och så otroligt sorgligt.

Förlåt för patetiska rader, men ibland är det viktigt att stanna upp i sitt i-landsproblemliv där man gnäller över grått väder eller mycket på jobbet och inse hur värdefullt livet är. Så. Patetiska raderna slut.

I dag har vi varit på läromedelsmässa på Fyrishov med arbetslaget, och sedan åt vi middag på en grekisk restaurang. Very nice. Åt Pikilia (Tallrik med blandade grekiska kötträtter, tzatziki, klyftpotatis, fetaost och sallad) och är fortfarande mätt.

I morgon är en stor dag, för då ÄR TIDSSTUDIEN SLUT OCH JAG FÅR LÄMNA IN MOBILEN! Halleluja. Fast faktiskt har det gått över förväntan bra, efter en dag tänkte jag inte ens på att jag skulle knappa in koder för varje aktivitet. Det känns som en standardrutin, som att tvätta händerna när man varit och kissat eller nåt. Lektion är kod 4, enskild elevkontakt kod 6, planering kod 11 och administration kod 15. Lätt som en plätt. Allt som allt 27 koder. Dock...Mycket knapptryckningar har det blivit, så oh my God vad skönt att lämna in den i morgon.

(De andra lämnar in den på fredag, men då är jag ledig)

Nu: Gå och lägga mig. Puss och god natt, Världen!


Kommentarer
Postat av: Erik M (Vän av oordning)

Usch, jag har varit med om en liknande situation för några år sedan. Tänker på dig mycket nu.



Det gör tydligen vår A också, som just kungjorde helt osökt vid fikat att han ville bada i er pool nästa sommar!

2009-02-12 @ 15:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0