Rekord!

Efter att Melodifestivalen var slut fick tjejerna borsta tänderna, kissa godnatt och gå upp och lägga sig, och de somnade på tio minuter utan ett endaste lilla knyst inifrån Stellas rum! Världsrekord i sova- över- somna. Trodde de skulle ligga och fnissa i minst en timme, men klockan var rätt mycket så de var trötta.

Nu så kan jag inte låta bli. Några reflektioner från ikväll:
  • Ninas skinnbyxor såg ut att vara lika obekväma som mina Vilajeans- leggings, med grenen ungefär en decimeter nedanför där den egentligen borde vara. Därför kommer jag inte ihåg hennes låt för för fem öre, jag satt bara och funderade över hennes klädsel. Och skruvade mig över obekväma byxor.
  • Shirley Clamp. Hade hon inte väldigt gula tänder? Fast fy, fy vad hemskt att tänka så. Bara för att inte hon är nedbantad och botoxad och tandblekt, liksom. Go Shirley. Fast tror dock att tänderna kostade henne några röster. Inte var låten bra heller. Såg ni att hon kom sist? Lite taskigt, hon var ju en av schlager- kändisarna. 
  • Vi röstade på gulleplutten Jonathan. Synd att han inte gick vidare.
  • Fast mest röstade vi förstås på Alcazar. GO ALCAZAR! Så jäkla bra.
  • Roligt att artisterna pratat in när man ringer. Tjejerna* "HIHIHIHIHIHI! Kan vi ringa igen?!"
  • Petra Mede var suverän.
  • Fast inte ljudet. Visst lät vissa låtar jättemärkligt?!
  • Scotts låt kommer jag inte heller ihåg, för när de sagt i introt att de kom från Lidköping och var födda runt -77 satt jag bara och tänkte på om mina kompisar Karin, Christin eller Marcus (Som kommer därifrån) känner dem. Säkert har Karin eller Christin hånglat med Scotts- Henrik, those babes were SMASHING in their tonår. Och är fortfarande, of course!
  • Sa jag att vi hejar på Alcazar? Ja, det gjorde jag nog.
  • Maries låt var bara en flirt med öststatsländerna. Well, that didn't work out for you. Fast lite bra var den.
  • Lite bra var Emilias låt också. Känns som en låt som blir bättre och bättre ju mer man hör den.
  • Den här nya röstningshysterin?! Trodde de hade nått sitt tak, men oh nej. Hatar sånt. Dessutom kanske man vill rösta på båda som tävlar mot varandra? Skumt system. Skumt och sniket.
  • Fast vi röstade massor på Alcazar ändå. Billigt för en lördagkväll.
Nu är jag klar. Gillar ni inte Melodifestivalen lär ni väl ha dött av tristess av detta inlägg. Fast gillar man inte Melodifestivalen är man ett grått psykfall, och några sådana finns väl inte här?!

Nä, menar det.

(OBS! Skojar bara. Jag tycker om er även om ni inte gillar Melodifestivalen. Eller, tycker om kanske är ett starkt ord...Tycker är ok? Accepterar? Tolererar?)

(Skojar nu med. For the record, alltså)

* = Med tjejerna menar jag alltså även mig själv. Blir ju alldeles till sig av att höra en kändis i sin egen hemtelefon.

Kommentarer
Postat av: Honung

Jösses gumman!

2009-02-08 @ 01:09:34
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jaaa goo alcazar!!! Tuuuur att dom gick vidare!

2009-02-08 @ 02:34:49
URL: http://frokenasa.blogg.se/
Postat av: Schumi

Klart att jag känner Strömberg. Tror att Karin gör det också.

2009-02-10 @ 10:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0