Shopping oh yes

Inte nog med att jag har handlat både billiga, fina köksstolar (Förlåt om jag tjatar, men 6 STOLAR FÖR 1800 KRONOR! It is a miracle), snöskyffel, toalettsits, tulpanvas från Hemtex och lite annat smått och gott, jag har även köpt vårkläder till barnen.

Jorråsatte! Ibland slår jag mig själv med häpnad. Har köpt bra vårjackor på Intersports superflytt- rea, och gympaskor på Din sko. Ena reaparet på köpet, så två snygga vårskor för 99 kronor. Det ni!

Efter att vi kommit hem och ätit middag, så travade jag iväg till en granne en bit bort. Hon jobbar på mitt jobb som vikarie ibland, och när vi igår kom på att Stella inte hade några stavar till sina skidor och jag ringde på för att fråga om hon hade några att låna ut så bjöd hon in mig på Spa- kväll. Inte illa. Hon säljer Tahitian Noni- produkter, och vi fick både dricka mirakeljuicer och rengöra och smörja in både händer och ansikte. Hur lyxigt är inte det för en helt vanlig onsdagskväll! Och som vanligt går jag på allt...Fast faktiskt, det här verkar himla bra på riktigt. Ekologiskt och hela köret, för att inte tala om hur len huden blev. Hade jag varit miljonär hade jag köpt rubbet.

Fast nu är jag inte det, så det fick bli schampo och balsam (Som är det absolut godaste jag luktat i hela mitt liv. Jo, det är säkert!) och en sugar scrub att smörja in händerna med så att de blev alldeles mjuka och fina.

Dock. När jag gick dit var min enda tanke Inte köpa något, inte köpa något, inte köpa något...Och det gick ju bra. Hrm. Så här i bilbesiktar- och CSN- tider och allt. Ja, ja. Kommer i alla fall att ha mjuka händer när jag eventuellt inte har råd att laga bilen.

Viktigt att prioritera här i livet.

PS. Fast jag tänker såhär: Det kostar ju pengar att leva. Dessutom gör vi sällan av med pengar förutom på räkningar och mat, eftersom vi dels inte har tid och dels inte har så många affärer att spendera dem på. Så! När jag väl handlar, som köksstolar och dyra vårjackor (De kostade lite trots att de var på rea) och skrubkrämer för händerna så är det VERKLIGEN VÄRT DET! Jo. Så säger vi. Det känns bättre då.

Och vad gäller CSN och billagning så håller vi för händerna för öronen och låtsas som att de inte finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0