Sportlov=utelov

Min jackas dragkedja är trasig, så varenda gång jag böjer mig ner eller särar lite på benen (Som i cyklar, till exempel. Vad trodde ni?!) så åker dragkedjan upp nerifrån. Jävligt irriterande. Dock är jag för lat för att orka fixa dragkedjan så här i slutet av vintern, så jag får helt enkelt hålla ihop benen.

Fast det är inte så kul att vara ute och leka med barnen då. Igår stod jag still och sa "Skotta ni. Jag står här och tittar på", så nu har jag tvättat min gamla jacka som hängt i garaget i ett och ett halvt år. Dock luktar den fortfarande en smula gammal sommarstuga. Very not stylish. Fast om jag får välja mellan att stå still och lukta gott eller kunna röra mig och bygga snöhus och lukta som 1800- talet så väljer jag det senare.

I alla fall! Det var inte det jag skulle skriva om, utan om att idag när mamma kommer så har hon med sig ett par begagnade skidor till Stella. Kul! Leo kan ha hennes gamla, så i eftermiddag blir det skidåkning runt kvarteret.

Jag ska också köpa skidor. Jo, det är säkert. Sedan, när barnen blir lite större. När jag var liten åkte vi skidor rätt ofta (Som jag minns det), vi åkte en eller en och en halv mil runt skogarna vid Bergebo motionsanläggning och hade med oss apelsin och varm choklad. En oh så bra vinteraktivitet. Sådant vill jag lära mina barn också.

Eller åka slalom. Jag har sagt i ungefär fem års tid nu att jag någon gång när jag är i Borlänge ska fixa barnvakt och sedan hyra skidor och åka en dag i Romme Alpin, men än har det inte hänt. Men, men. Any year now...

Nu ska jag fortsätta bädda sängar, och sedan gå in och duscha. Ha en bra dag, darlings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0