Amen allvarligt

Sitta still en hel förmiddag, sedan äta lunch och sitta still, och efter det sitta still en hel eftermiddag. Visserligen intressanta punkter som avhandlades på ledningsmötet, men OH MY GOD vad hemskt att sitta still en hel dag.

Man får ju krypningar i hela kroppen. Dessutom gör det lite ont i benen efter ett tag.

Dagens ros går till folk som har stillasittande jobb eller pluggar dagarna i ända. Stackars er.

Nu ska jag gå ner och ringa en kompis, viktigt att vårda sitt sociala liv*

* = Träffa kompisar en gång varannan månad och sms'a emellanåt. Någon enstaka gång ringa. Tydligen bestämde någon jäkel en gång för länge sedan att dygnet bara skulle ha 24 timmar, så vissa saker faller liksom bort. Men sånt är livet. De finns ju i mitt hjärta, alla fina vänner, även om de inte hinner vara i mitt kök eller i en telefonlur så ofta.

Men ni är här, i alla fall. Och ni gills! Absolut. Var länge sedan jag skrev det nu, känner jag, men TIO TUSEN PUSSAR på er och tack för att ni läser! Dessutom tack för att ni emellanåt skriver kommentarer, det är alltid lika kul. Dessvärre är jag för jäkla dålig på att svara tillbaka, men jag läser dem med ett leende och så svarar jag i mitt huvud.

För att jag är för lat för att skriva kommentar. Fast att jag svarar i mitt huvud kan ju inte ni veta, förutom de som har telepatisk förmåga förstås.

Så. Både till tankeläsarna och till er andra: Kram på Er, ni är grymma!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Darling! Och du finns med mig!!! Kram

2009-01-27 @ 23:32:45
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Honung

DU är grym!

2009-01-28 @ 02:21:32
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ja, ibland vet man ju inte vad man ska skriva, men det är roligt att läsa dina inlägg. Ha en bra dag!

2009-01-28 @ 08:25:00
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0