Forts. Små och stora frågor

Eller som den här precis när jag skulle smyga ut från Stellas rum:

Stella: Mamma, var bor Tandfén?
Jag (Tänker snabbt): Nordpolen. Granne med Tomten
Stella: Men hur kommer hon hit då?
Jag: Jo...Hon har en kvast. En magisk kvast

Tomten är bra att tro på. Tandfén hade jag inte tänkt att de skulle tro på, om inte Stella hade kommit inspringande en dag i somras och glatt ropat "Vet du?! F säger att om man lägger sin tand i ett glas så kommer TANDFÈN OCH GER EN PENGAR! Coolt va?!".

Så nu måste vi ge en peng i ett vattenglas på natten när Stella tappat en tand. I kväll tappade hon sin tredje. De andra två har vuxit ut för länge sedan, så hon ser himla söt ut med en liten glugg i nederraden.

Dagen i dag har annars varit...Bra. Måste jag nog säga. Måndag och blåst och regn till trots. Eller kanske inte bra, men inte dålig heller. Mer som OK med plus. Eller skit samma. Har i alla fall:
  • Jobbat
  • Haft två möten efter varandra. Helt OK sådana. Det senare ledde till åtgärder och strategier och kloka åsikter. Rätt skön känsla så här i början av en termin ändå, lite "Nu kör vi, ungar!". Fast skulle aldrig kalla dem ungar förstås.
  • Jonas hämtade på fritids och jag på dagis, och sen åkte vi hem ihop. Mysigt.
  • Räkgryta och ris till middag
  • Bolibompa och nattning
  • Fem avsnitt "Vänner". Macka med leverpastej och saltgurka och ett glas mjölk.
  • Och nu ska jag gå och lägga mig
Ingen revolutionerande superdag, men fin i sin vardagliga enkelhet. If ya know how I mean?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0