Avd. Gulligt

(Obs, läses på egen risk. Eventuellt är det bara rolig läsning för mamman och pappan. Men tänk när barnen är tonåringar och jag kan gå in på bloggen och läsa om mina barn som 3- respektive 6- åringar. Fränt ju)

Gulligt 1
Leo pratade i telefon med sin morfar tidigare ikväll, medan jag och Stella satt bredvid och höll på att dö av skratt.

Leo: Har du några barn?
Morfar: (Förklarade antagligen att jag och Niklas är hans barn)
Leo: Ska du läsa godnattsaga för dina barn?

Och lite senare:
Leo: Vad heter din mamma?
Morfar: (Svarar)
Leo: Elsa? Jaha. Ska hon läsa bok för dig?

Gulligt 2
Stella är kär i en kille i sin klass, och bara detta är så sött att man smäller av. Dock finns det en annan kille i klassen som hon också leker mycket med, och i dag när vi precis skulle gå hem från fritids så ropar han "Stella!". Stella vänder sig om, men då har han gått runt hörnet. Fast sen kikar han fram igen, och Stella ropar "Hej då, C!", och han ser alldeles generad ut. Åh, jag dööööööör vad gulligt!

Och sen idag när vi sitter och pratar vid bordet (Och Stella frågar ut mig hur många jag varit kär i före pappa. Hrm... Kanske inte berättar hela sanningen för en 6- åring, va?), så säger hon att killen hon är kär i som går i hennes klass inte är kär i alla tjejerna längre (Han var tidigare kär i alla tjejerna i klassen. Tänk, vilka tider, när man kom undan med sådant)

Jag: Fast man kan ju vara kär i en, och sen bli kär i en annan istället. Så blir det ju ibland.
Stella: Jaaaaa...Jag tror att jag börjar bli lite kär i C...

Så ser hon lite glad och generad ut på samma gång. Amen ÅHHHHHHHHH vad sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0