Det finns massor med anledningar till att jag älskar Jonas, och här är en:

Stella och en av grannkompisarna kom nyss och undrade om de fick gå hem till grannkompisen. Jag sa att det var för sent, och att de knappt skulle hinna klä på sig och gå dit förrän hon skulle få lov att gå hem igen. Ett psykbryt var på väg att komma "Amen vi VIIIIIILL gå dit", men jag lyckades avstyra det värsta. "Ni ska bada sen och om du blir alldeles jättearg och galen får kompisen gå hem på en gång och bla bla bla".

Hon muttrade lite, och sen gick de ner.

Efter ett litet tag går jag ner och kollar läget, och ser alla sitta vid köksbordet. Tjejerna i ett lag, Jonas och Leo i det andra, i full färd med att spela Memory. Alla glada och nöjda. Tada!

Nu har de bytt till Bamse- Lotto, och själv ska jag fortsätta vika tvätt och lägga in i garderober.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt!

2009-01-18 @ 21:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0