Ett Först åkte jag hit och sen åkte jag dit- inlägg

Vi hade en soft morgon med sovmorgon (Jag. Sedan när jag gick upp kl nio så gick Jonas och la sig en och en halv timme. Bra sovmorgon- skiftsystem), och efter lunchen åkte jag och Leo till stan (Byn?) ett tag. Strosade runt i några inredningsaffärer, och han fick en ny korg att ha bilarna i sitt rum i och en fin plastblomma. Orättvist om bara Stella får piffa till sitt rum. Leo får nöja sig med stor klädkammare och ärvda möbler...Men han är nöjd och glad, och han fick en ny bilmatta när han bytte rum, så det går ingen nöd på honom.

Men mysigt med lördagsshopping var det. Dessutom för lite av hans julklappspengar.

När vi hade varit hemma en kort stund ringde en av Stellas klasskompisar och undrade om hon ville komma och leka, så då skjutsade jag henne dit. Dock är hon fortfarande blyg att vara första gången på ett ställe själv, så jag fick först lov att ringa tillbaka och fråga om det gick bra om jag stannade en stund? Och det gjorde det. Känns ju annars lite oförskämt att trava in i köket hos någon man inte känner och sätta sig.

Men mamman är jättetrevlig, så medan hon packade ner julsaker satt jag på kökssoffan, och så pratade vi lite om tjejernas skola, lite jobb, lite hus och lite annat smått och gott. I och för sig en tvångskonversation (Som på föräldramöten, ni vet), men samtidigt en social och trivsam timme, så det var helt ok.

Sedan sa Stella att jag kunde åka, men när jag varit hemma i tjugo minuter så ringde hon och ville hem, så då var det bara att åka igen. Inte att hon var ledsen, utan ville bara hem. I bilen: "Mamma, det är för att jag är bajsnödig, och jag ville inte göra det där. Jag är ju liksom inte så van att bajsa hos någon annan, så då ville jag hem".

Jo, det är klart.

Strax ska vi äta hemmagjord pizza med tacoköttfärs, grön paprika och rödlök som Jonas håller på att göra. Very nice!

(Eventuellt reagerar någon på att jag skrev om bajs och raderna nedanför om mat, men i så fall har ni inte småbarn. Har man det går man till exempel lätt och torkar en rumpa mitt under en middag och fortsätter sedan att äta. Inga konstigheter alls, faktiskt)

Ha en bra lördagkväll, folks!

Kommentarer
Postat av: loly

Låter ju jättemysigt!





2009-01-17 @ 20:41:56
URL: http://[email protected]
Postat av: Chrillan

Tänk vad Stella har blivit stor! Snart tar hon cykeln själv och glider iväg till kompisar. Gott med pizza, vad duktiga ni är som bakar egen. Själv har jag varit på party hos en kompis, o testat singstar. Du måste prova!!! Du kommer älska det!

2009-01-18 @ 00:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0