Fråga:

Finns det något som heter Om jag varit ledig för länge så får jag inrednings- och ommöblerings damp? I så fall så har jag den diagnosen.

Idag ska jag
  1. Göra Leos växasäng större
  2. Möblera om på hans rum
  3. Flytta upp några bilar från skåpet i vardagsrummet så att allt lego får plats där
  4. Plocka ihop bilbanan (Som bara fungerar när den själv vill) och sedan sätta ihop den i ett hörn i vardagsrummet om några veckor och hoppas på att den då funkar. Blir då även mer plats på hans rum.
Eller stora klädkammare, om man så vill. Är ändå lite imponerad att det får plats så pass mycket där inne, och att Leo trivs så bra där. Compact living i radhus på 93 kvadratmeter är en himla bra boendeform. I alla fall nu. När Leo blir större kanske han inte är lika nöjd med sitt lilla rum/ stora klädkammare.

För övrigt har jag idag gjort ännu ett försök med brun- utan- solservett. Kommer nog att bli fint, men lukten?! Oh my God. Eller så är det så att engångsservetter luktar mer än cremer, fast de cremer jag testat luktar också lite skumt. Vad vill man helst, vara brun och lukta illa eller vara blek och lukta gott?

Jag röstar för det senare. Fast man vet ju aldrig, kanske försviunner syntetiska doften om några timmar och jag blir alldeles ljuvligt solbränd och väldoftande. Och osminkad och klädd i mysbyxor. Någon måtta får det ju vara.

Fast i och för sig, ikväll ska vi bort på middag, då kanske man skulle sminka sig? Äh, orka, som kidsen säger. Jag kommer i alla fall att vara solbränd. Och ha jeans och något snyggt upptill. Alltid något.

Kommentarer
Postat av: Cicci

93kvm!!! Det är ju rena rama slottet!!! Och så har ni så fint också! Han kommer att vara skitlycklig över sin klädkammare när han är 16!!! Däremot kanske det kan bli jobbigt för er när han måste drumla igenom ert sovrum för att komma in till sig... svårt med intimiteten, menar jag;) Kram och Gott NYtt År! Hälsa skruttisen också att krya på sig!

2009-01-03 @ 17:52:34
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Maria

Cicci: Hahaha, well, överlycklig över sin klädkammare när han är 16 vet jag inte riktigt...=)



Eller så får han behålla växasängen tills han flyttar hemifrån. Klagar han säger jag "Hey, det finns barn i världen som inte ens har tak över huvudet serru!"

2009-01-03 @ 20:47:01
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0