Måndag och blötsnö

Kollegor sjuka på jobbet. Inställda lektioner. Bråkiga och hängiga elever. Hämta barn kvart över fyra. Bråkiga och hängiga barn. 6- åring som får psykbryt över att inte få gå till grannkompis innan middagen, "DU ÄR DUUUUUUUUUM!". 6- åring som går upp på sitt rum och sen kommer ner igen med en lapp som det står jevel mamma på (Oh my).

Men då satte jag mig på golvet och lutade huvudet i händerna och snyftade en smula, och hon grät och kramade mig och sa FÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!. Sen åt vi korv- med- brödmiddag, och min mamma ringde och sa att en av mina kusiner fått en liten pojke i morse.

Så då blev det plötsligt en bra dag igen.

Men har ändå en sådan här stickig, obekväm känsla, ni vet som om man hade en kaktus i huvudet och ett rivjärn i magen. Vill liksom styra upp världen. Fast det går ju inte.

I morgon har vi i alla fall lång ledningsgrupp. Alltid något. Dessutom får vi restauranglunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0