Positivt vs. negativt

I dag har jag städat bort allt julpynt och tagit bort granen. Lite sorgligt, lite skönt. Fast innan vi tog bort granen hade jag, barnen och en grannkompis ringdans. "Små grodorna" och lite annat, faktiskt rätt svettigt. Roligast var när de ville sjunga Luciasången, och Stella och granntjejen var Lucior och jag och Leo kom efter och så travade vi runt, runt granen och sjöng "Ute är mörkt och kallt".

Ett sätt att tänka: Sovrumslampan har gått sönder när den stått i garderoben och är nu alldeles sned. Attans.
Ett annat sätt att tänka: Ja, men då får jag köpa en ny. Vad kul.

Oftast går det att tänka enligt det senare, men inte alltid. Till exempel skulle dagens rubrik varit "Katastrofer", men det hinner jag inte skriva nu. Så jag sparar det till i kväll eller i morgon.

Men i dag är det en sorgens dag. Så att ni vet. Inte för mig, men för en kompis, och det gör ont i hjärtat det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0