Social- spontantitet, I like!

Telefonen ringde kvart i nio i morse, och då var det dagisbästisfamiljen som undrade om vi ville byta barn så att Stella följde med dem och åkte skridskor medan deras lillebror stannade här och lekte med Leo. Klart vi ville!

Visserligen öppnade jag dörren i mysbyxor, nattlinne och huvtröja när de kom, men det spelar väl ingen roll, va? Så lekte Leo och hans dagisbästis i någon timme, och när de andra kom tillbaka så stannade Stellas kompis kvar. Jag ska skjutsa hem henne i eftermiddag när jag ändå ska i väg åt deras håll. Jag ska (OBS! Varning för lång, tråkig förklaring) åka till en hälsokostaffär några mil utanför stan (Byn?) där de säljer Forever Livings Aloe Vera- juice. Har annars köpt av min moster som säljer, men det är lite omständigt att hela tiden tajma in det med mammas besök. I och för sig ska mamma komma på fredag, men det är nästan slut och räcker inte till fredag och JAG DÖR OM JAG INTE FÅR MIN ALOE VERA- JUICE PÅ MORGONEN! Jag lovar. Det är den mest hälsosamma, anti- magonda, bästa "medicin" jag någonsin provat.

Anyway. Såg annons i Annonsbladet att det var en affär i närheten som sålde, så i går ringde jag mobilnumret i annonsen för att fråga om hon hade öppet i helgen. Det hade hon inte, men "Kom halv fyra i morgon så går jag ner till affären!". Hur kundvänligt och service- minded är inte det på en skala?!

Känns som att jag har stämt träff med en drugdealer, för att min ordinarie bor så långt bort.


Kommentarer
Postat av: Honung

Du kan köpa den av mig i fortsättningen och alla andra produkter de har också, om du vill. Kram!

2009-01-18 @ 15:31:55
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ja, jag kan bara hålla med om Aloe juicen!



Jag måste bara gå in här och läsa för att få dagens "dos" ....Du skriver så roligt...ha en bra dag!

2009-01-19 @ 07:22:18
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0